ایربادهای Revol با تغییر حالت شکل گوش را به خود می‌گیرند

یک‌شنبه ۶ تیر ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۰
مطالعه 4 دقیقه
استفاده از هدفون‌ها این روزها به عادتی برای دوستداران موسیقی و پادکست‌ها تبدیل شده، اما در کنار انواع قابلیت‌های این ابزار‌های جانبی، هدفون‌ها و ایربادها معایبی نیز دارند که برای مثال می‌توان به بزرگ بودن هدفون‌ها و عدم تطابق و خارج شدن ایربادها از گوش اشاره کرد. اما به نظر می‌رسد این مشکل با ایربادهای Revol حل می‌شود، چراکه این ایرباد پس از قرار گرفتن در گوش تغییر شکل داده و با الگوی گوش شکل می‌گیرد. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

هدفون‌ها و ایربادها را می‌توان اصلی‌ترین چالش برای تجربه‌ی به یادماندنی از شنیدن یک موسیقی یا پادکست عنوان کرد. استفاده از هدفون‌ها با وجود اینکه تمام گوش را پوشش می‌دهند، اما مشکلات دیگری نیز دارد که بزرگ‌ترین آن ابعاد بزرگ آن است. از سوی دیگر استفاده از ایربادها که داخل گوش می‌روند نیز مشکلاتی را به همراه دارند که از جمله‌ی آن می‌توان به خارج شدن ایرباد از گوش مخصوصا به هنگام پیاده‌روی یا ورزش اشاره کرد.

اما به نظر می‌رسد این مشکل در آینده‌ی نزدیک حل می‌شود، چراکه استارتاپ Revol Technologies از ایربادی رونمایی کرده که قادر است پس از قرار گرفتن درون گوش تغییر شکل داده و الگوی داخلی گوش را به خود بگیرد که این موضوع باعث می‌شود تا هدفون از درون گوش خارج نشود.

ایرباد Revol دارای سری‌های ژله مانندی است که داخل گوش قرار می‌گیرند. این توگوشی‌های ژله‌ای توسط سیمی به یکدیگر متصل شده‌اند که در پشت گردن به هم رسیده و متصل می‌شوند. پس از آنکه کاربر این ایرباد را درون گوش خود قرار داد، باید اپلیکیشن توسعه یافته برای آن را روی گوشی هوشمند خود اجرا کند. پس از اجرای اپلیکیشن فرآیند مکانیکی آغاز شده و هر یک از توگوشی‌های ایرباد شروع به تغییر سایز می‌کنند تا در بهترین حالت ممکن درون گوش جا گرفته و کاملا در جای خود مستحکم شوند. این فرآیند نیازمند زمانی ۶۰ ثانیه‌ای است.

دنیل بلومر، مدیر عامل ریول در این خصوص می‌گوید:

گوش‌های ما نیز همچون اثر انگشتمان منحصر به فرد است. استفاده از هدفون‌های اختصاصی تنها راهی است که می‌توان بهترین تجربه‌ی ممکن را از گوش دادن به هدفون داشت.

بلومر و شریک و بهترین دوستش، ناوی کوهن، در سال ۲۰۱۴ میلادی ایده‌ی توسعه‌ی هدفونی را که با استفاده از آن کاربران قادر باشند تا به قالب‌گیری بپردازند، مطرح کردند. ایده‌ی این دو دوست موفق شد تا در کیک استارتر بودجه‌ای ۲.۵ میلیون دلاری را جذب کرده و لقب موفق‌ترین استارتاپ کانادایی حاضر در کیک استارتر را نیز به خود اختصاص دهد.

ریول ماده‌ای ژله‌ای را در ایرباد خود به کار برده که به ترکیب آن اشاره‌ای نمی‌کند. براساس گفته‌های برول این ایربادها را باید جزو اطلاعات سری خواند. پس از آنکه ایرباد در گوش جا گرفت و اپلیکیشن مورد نظر اجرا شد، جریانی الکتریکی در این ماده‌ی ژله‌ای وارد می‌شود که باعث سخت شدن آن و گرفتن حالت داخلی گوش می‌شود.

پس از آنکه ایربادها در گوش قرار گرفت، می‌توان گرمای حاصل از عبور جریان الکتریکی را در ماده‌ی ژله‌ای احساس کرد. دقیقا پس از یک دقیقه ایربادهای درون گوش سفت شده و حالت گوش را به خود می‌گیرند. این ایرباد نیازی به اتصال فیزیکی نداشته و از طریق بلوتوث به گوشی هوشمند متصل می‌شود.

هدفون تغییر شکل دهنده Revol

پس از خارج کردن ایرباد می‌توان به روشنی دید که حالت ظاهری تغییر کرده و ایرباد به راحتی قرار گرفتن در گوش از آن خارج نمی‌شود. براساس ادعای ریول، این هدفون‌ها موسیقی را آنچنان که باید شنیده شود، پخش می‌کنند. به دلیل اینکه این ایرباد تمام گوش را پوشش داده و روزنه‌ای برای خروج باقی نمی‌ماند. شاید تصور کنید که استفاده از این ایرباد در محیط‌های نظیر خیابان‌های شهر به موجب نشنیدن صدای خودروها، خطرناک خواهد بود، اما باید به قابلیت مخلوط کردن صدای محیط با موسیقی از طریق اپلیکیشن توسعه یافته اشاره کرد که امکان شنیدن صدای خودروهای عبوری را ممکن می‌کند.

بزرگ‌ترین عیب این هدفون را باید عمرباتری پایین آن خواند. این هدفون برای شنیدن صدای محیط نیازمند وجود میکروفونی است که استفاده‌ی مکرر از آن باعث اتمام باتری در کمتر از ۶ ساعت می‌شود. یک پک باتری جداگانه قادر است عمر شارژدهی این هدفون را تا ۸ ساعت افزایش دهد.

ریول تنها کمپانی تولیدکننده‌ی چنین ایربادهایی نیست و کمپانی‌های دیگری نیز چنین محصولاتی را راهی بازار می‌کنند، هرچند قیمت آن‌ها بالا و قابلیت‌هایشان محدودتر است. ریول در زمان عرضه به بازار برچسب قیمت ۲۴۹ دلاری خواهد داشت.

نظر شما در این خصوص چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات