دکمه‌ های ناوبری اندروید N احتمالا بازطراحی می‌شوند

یک‌شنبه ۶ تیر ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
شایعات حاکی از آن است که گوگل در حال بازطراحی دکمه‌های ناوبری سیستم‌عامل اندروید است و گفته می‌شود در نسخه نهایی اندروید N شاهد این تغییرات خواهیم بود. در ادامه با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

طراحی دکمه‌های ناوبری سیستم‌عامل اندروید مدتی است که توسط گوگل دستخوش هیچ تغییری نبوده‌اند، اما این موضوع احتمالا در سال جاری تغییراتی خواهد داشت. بنا به اعلام شایعه‌ای جدید، شکل‌های اصلی مربع، دایره و مثلث همچنان به صورت قابل تشخیصی به کار گرفته می‌شوند ولی از نظر طرح، با شکل کنونی‌شان متفاوت خواهند بود.

در نظر داشته باشید که این خبر از سوی منبعی منتشر شده که پیش از این نیز به عنوان یک منبع مورد اطمینان شناخته می‌شده است. اساسا مشخص شده که در نسخه نهایی سیستم‌عامل اندروید ‌N شاهد بازطراحی در دکمه‌های ناوبری خواهیم بود که تصویری از آن را می‌توانید در زیر مشاهده کنید.

بنا به آنچه منبع مورد بحث اعلام کرده، انیمیشنی در دکمه هوم در صورتی که تپ طولانی بر روی آن صورت گیرد، اجرا می‌شود. اگر خاطرتان باشد احتمالا می‌دانید که نگه‌داشتن طولانی انگشت بر روی دکمه Home اندروید به منظور اجرای قابلیت Now On Tap گوگل انجام می‌شود. متاسفانه تا به این لحظه تصویر متحرکی که بتواند این انیمیشن را بخوبی نشان دهد در دسترس وجود ندارد، اما می‌توانید انتظار اجرای انیمیشن‌هایی را در دکمه‌های ناوبری جدید اندروید داشته باشید.

android n

ذکر این نکته هم بسیار مهم است که اطلاعات مورد اشاره در این مطلب بر اساس شایعه بیان شده‌اند و اطلاعات واقعی در این مورد لو نرفته‌ است. علاوه بر این هنوز مشخص نیست که آیا تمام دستگاه‌های سری نکسوس از این ویژگی بهره خواهند برد یا تغییر دکمه‌های ناوبری اندروید N فقط به مدل ۲۰۱۶ دستگاه‌های نکسوس محدود می‌شود؟

این امکان وجود دارد که شکل بازطراحی شده دکمه‌های ناوبری اندروید هنوز در دست کار قرار داشته باشد و بنابراین نسخه نهایی این بازطراحی شکل متفاوتی داشته باشد. مهم این است که حالا می‌دانیم این دکمه‌ها قرار است تغییراتی در نسخه نهایی اندروید N داشته باشند. تا آن زمان می‌توانیم صبر کنیم تا ببینیم در آینده چه اطلاعات دیگری در این باره منتشر خواهد شد.

نظر شما در این مورد چیست؟ آیا با بازطراحی در دکمه‌های ناوبری سیستم‌عامل اندروید موافق هستید؟ شما شکل دکمه‌های کدام نسخه از این سیستم‌عامل را می‌پسندید؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات