پتنت های اپل برای قلم هوشمند و سیستم تشخیص دست منتشر شدند

شنبه ۵ تیر ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
اپل به تازگی دو پتنت جدید در ارتباط با قلم هوشمند و گوشی‌های خود ثبت کرده است. یکی از این پتنت‌ها برای قلم هوشمندی است که روی بدنه به سنسورهای لمسی مجهز است و می‌تواند مکان انگشت‌های کاربر را شناسایی کند. این قابلیت برای اجرای دستورات لمسی توسط قلم نیز، بهینه شده است. در ادامه با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

به تازگی دو پتنت توسط اپل در US Patent و Trademark Office ثبت شده‌اند. این پتنت‌ها نشان‌دهنده‌ی تصمیمات اپل برای نسل‌های بعدی آیفون و آیپد هستند. یکی از پتنت‌ها در مورد یک قلم هوشمند است که بدنه‌ی آن مجهز به سنسورهای لمسی است. این سنسورها می‌توانند مکان انگشت‌های کاربر را شناسایی کنند و علاوه بر آن برای اجرای دستورات توسط قلم نیز به کار گرفته می‌شوند.

به طور مثال، کاربر می‌تواند با بالا کشیدن انگشتانش روی قلم، عمل اسکرول را انجام دهد یا با چرخاندن آن، عملی خاص را روی تبلت یا گوشی خود اجرا کند. اگر کاربر، قلم را در دستانش بفشارد، چگالی و دقت اشکالی که در حال ترسیم است افزایش پیدا می‌کند. این قابلیت می‌تواند به عنوان قابلیت نسل بعدی قلم اپل استفاده شود. البته قابلیت‌های منتشر شده تنها در حد پتنت هستند و هیچ ضمانتی وجود ندارد که اپل حتما از این امکانات در دستگاه‌های خود استفاده کند.

پتنت اپل

پتنت بعدی در مورد تشخیص دست کاربر است. در توضیحات این پتنت آمده است که این تکنولوژی می‌تواند تشخیص دهد که کاربر با کدام دست تلفن را نگه داشته است و بدین ترتیب، رابط کاربری را برای آن دست تنظیم می‌کند. تشخیص این مورد می‌تواند به کمک سنسورهای مجاورت یا شتاب‌سنج یا حتی سنسور اثر انگشت انجام شود. این قابلیت می‌تواند در استفاده از تلفن‌های همراه بزرگ مانند آیفون ۶ اس پلاس، به کمک کاربران بیاید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات