اپل سال ۲۰۱۷ نمایشگر اپل واچ را به Micro-LED تغییر خواهد داد

شنبه ۵ تیر ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
اپل احتمالا در اپل واچی که قرار است نیمه دوم ۲۰۱۷ معرفی شود، از نمایشگر OLED که هم‌اکنون در این دستگاه استفاده می‌شود به صفحه نمایش‌های micro-LED مهاجرت می‌کند. این اطلاعات بر اساس زنجیره تامین یک منبع تایوانی به وب‌سایت DigiTimes رسیده است. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

شایعاتی که پیرامون اپل واچ نسل دوم وجود دارد، حاکی از آن است که این دستگاه در نیمه دوم ۲۰۱۶ و همچنان با نمایشگر‌های OLED عرضه خواهد شد. اما در نسل بعدی که اپل واچ ۳ نام خواهد داشت این نمایشگر به micro-LED مجهز خواهد شد.

نمایشگر‌های میکرو ال‌ای‌دی می‌توانند نازک‌تر و سبک‌تر باشند و همچنین رنگ‌ها را با بهبود بیشتری نسبت به OLED‌ها نشان دهند. این نمایشگر‌های جدید می‌توانند روشنایی بیشتری داشته باشند و از رزولوشن بالاتری نیز پشتیبانی کنند. این پنل‌ها شبیه به LCD‌های قدیمی نیازی به نور پس‌زمینه ندارند اما ساخت انبوه آن‌ها می‌تواند سخت و پر هزینه باشد. اندازه میکرو ال‌ای‌دی‌ها از ۱ میکرون تا ۱۰۰ میکرون متغیر است.

اوایل امسال، مینگ-چای کو، تحلیلگر موسسه KGI Securities گفته بود که Apple Watch 2 بیشتر حاوی بهبود‌های درونی خواهد بود و تغییرات زیاد در طراحی و ظاهر این دستگاه تا سال ۲۰۱۷ رخ نخواهد داد، اما تغییر به پنل‌های micro-LED و دیگر فناوری‌های پیشرفته می‌تواند اپل واچ باریک‌تری را به وجود آورد.

اپل در سال ۲۰۱۴ سازنده نمایشگر‌های میکرو ال‌ای‌دی را با نام LuxVue به تصاحب خود درآورد. LuxVue چندین پتنت مربوط به نمایشگر‌های میکرو ال‌ای‌دی را در اختیار دارد و سال ۲۰۱۳ توانست تا ۲۵.۲ میلیون دلار برای جلو بردن فناوری خود سرمایه جذب کند.

اپل همچنین سال پیش در شمال تایوان کارخانه‌ای را به تصاحب خود درآورد که گفته می‌شود در این محل تمرکز ویژه‌ای روی فناوری نمایشگر micro-LED وجود دارد.

اپل واچ به عنوان تنها محصولی از اپل شناخته می‌شود که به دلیل اندازه کوچک به نمایشگر OLED مجهز شده است. این شرکت همچنان استفاده از نمایشگر‌هایی با فناوری LCD که بر پایه شیوه ساخت نمایشگر‌های TFT برای آیفون‌ها است را ادامه خواهد داد. اما شایعات حاکی از آن است که اپل اولین نسل از آیفون با نمایشگر OLED را در سپتامبر ۲۰۱۷ معرفی خواهد کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات