بهترین رفتارهای مدیریتی از نظر مسئول منابع انسانی لینکدین

شنبه ۵ تیر ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
واضح است که کیفیت رفتارهای مدیران در یک سازمان می‌تواند در کارکرد و پیشرفت تیم کاری، تاثیر فوق‌العاده‌ چشم‌گیری داشته باشد. در این میان "پت وادورز" مدیر بخش منابع انسانی لینکدین به بیان تجربه‌ی ارزیابی‌اش از رفتارهای حرفه‌ای مدیران موفق پرداخته است. در ادامه با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

 مایکروسافت اخیرا اعلام کرده است که شبکه‌ی اجتماعی و حرفه‌ای لینکدین را به قیمت ۲۶.۲ میلیارد دلار خریداری کرده است. ضمن این که لینکدین می‌تواند به فعالیت خود به شکل مستقل ادامه دهد.

چارت مدیریتی لینکدین به این صورت است که "رید هافمن" موسس و رییس آن، "جف وینر" مدیرعامل و معاون رییس و "پت وادورز" مسئول منابع انسانی و سازمان‌دهی استعدادهای جهانی است.

وادورز در مصاحبه‌ای که با بیزینس اینسایدر داشته، مجموعه‌ای از معیارهای مدیران مطرح را معرفی کرده است. این ویژگی‌ها برای مدیریت در هر سازمانی می‌تواند کارآمد باشد.

در ادامه به بیان این ویژگی‌ها خواهیم پرداخت:

۱. آن‌ها به رشد کارمندان خود اهمیت می‌دهند

"بن کاسنوچا" در کتاب خود به نام "اتحاد" (The Alliance) در رابطه‌ی بین مدیران و کارکنان توضیح می‌دهد که چگونه کارفرمایان می‌توانند بهترین‌های سازمان خود را حفظ کرده و بین آن‌ها اتحاد برقرار کنند.

مدیران باید این نکته را به خاطر بسپارند که یک کارمند تا آخر عمر خود قرار نیست برای آن‌ها کار کند. وادورز در ادامه می‌گوید: بهترین مدیران، مدام کارمندان خود را به سمت رشد و پیشرفت سوق می‌دهند و چالش‌ها و فرصت‌های یادگیری جدید را برای آن‌ها فراهم می‌کنند.

۲. آن‌ها عملکرد کار را به شکل مداوم مرور می‌کنند

مدیران حرفه‌ای به جای این که منتظر باشند تا سال به پایان برسد و گزارش عملکرد را آن موقع مرور کنند، دایم در جریان روند کار قرار دارند و با اعضای تیم خود گفتگو می‌کنند.

بنا به گفته‌ی وادورز: "این مرورها الزاما گزارشات هیجان‌آوری نیستند و حتی می‌توانند خسته کننده باشند."

۳. آن‌ها انتظارات خود را شفاف بیان می‌کنند

مدیران مطرح به جای این که فهرستی از وظایف را در اختیار کارکنان خود قرار دهند، با آن‌ها وارد ارتباط شده و اطمینان حاصل می‌کنند که انتظارات آن‌ها برای کارمندان‌شان تفهیم شده است.

۴. آن‌ها ذهنیت کارآفرینی را پرورش می‌دهند

بهترین مدیران حاضر در شبکه‌ی لینکدین به دنبال توانمدسازی کارکنان خود هستند و از آن‌ها می‌خواهند به دنبال راهکارهای بهتر و جدیدتر باشند.

۵. آن‌ها کارکنان را به ریسک پذیری تشویق می‌کنند

وادورز بر این عقیده است که کارمندان لینکدین باید بتوانند بگویند که "من این اختیار را دارم که در یک چارچوب معین تصمیم گیری‌هایی داشته باشم و دست به ریسک‌های حساب شده بزنم. در این صورت است که از اشتباهات خود در لینکدین درس می‌گیرم."

لینکدین به رویکرد کاری حاکم بر سیلیکون ولی مبنی بر "نترسیدن از شکست" عقیده دارد و آن را نوعی تجربه می‌داند که می‌توان از آن درس گرفت بدون این که نیازی باشد زمان را برای تاسف هدر داد.

۶. آن‌ها درباره‌ی خط مشی شرکت توضیح می‌دهند

بهترین مدیران لینکدین، شفاف عمل می‌کنند و در مورد خطی مشی شرکت و ماموریت کلی آن با اعضای تیم وارد گفتگو می‌شوند.

۷. آن‌ها به حرف‌های خود عمل می‌کنند

در نهایت، بهترین مدیران تمام رفتارهایی که از کارمندان خود انتظار دارند را اجرا می‌کنند. وادورز، جف وینر را الگویی عالی معرفی کرد که حضور قوی و حمایت‌گری در لینکدین دارد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات