بلک بری فصل اول از سال مالی ۲۰۱۷ را با ۶۷۰ میلیون دلار ضرر خالص پشت سر گذشت

شنبه ۵ تیر ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
بلک‌بری گزارش سه ماهه‌ی اول از سال مالی ۲۰۱۷ یا به عبارتی سه ماهه‌ای که به ۳۱ ماهِ می ۲۰۱۶ ختم می‌شود را ارائه کرد و در آن خبر از فروش ۵۰۰ هزار گوشی هوشمند و ضرر خالص ۶۷۰ میلیون‌ دلاری داد. همراه زومیت باشید.
تبلیغات

بلک بری در فصلی که به ۳۱ ماه می ۲۰۱۶ ختم می‌شود موفق به فروش ۵۰۰ هزار دستگاه گوشی هوشمند شده است؛ اما این کمپانی ۶۷۰ میلیون دلار ضرر خالص را تجربه کرده که در مقایسه با سود ۶۸ میلیون دلاری این شرکت در سال گذشته، نشان از شرایط نه چندان خوب بلک‌بری دارد.

درآمد بلک‌بری در این فصل ۴۲۴ میلیون دلار گزارش شده است، این درحالی است که این شرکت در همین فاصله‌ی زمانی در سال گذشته درآمد ۶۵۸ میلیون دلاری را تجربه کرده بود.

بلک‌بری در کنفرانس ارائه‌ی گزارش مالی این شرکت به سهام‌داران، خبر از فروش حدود ۵۰۰٫۰۰۰ دستگاه گوشی هوشمند بلک‌بری در فصل گذشته و وعده‌ی درآمد بیشتر در فصل سوم از سال مالی را داد که احتمال عرضه‌ی گوشی‌های جدید اندرویدی بلک‌بری تا ۶ ماه آینده را قوت می‌بخشد.

یکی دیگر از راه‌هایی که بلک‌بری از طریق آن تلاش می‌کند تا تجارت موبایل خود را سودده کند، فروش گواهی نرم‌افزارهای موبایل این شرکت مانند Blackberry Hub به دیگر شرکت‌ها است.

۷۴ درصد از درآمد بخش نرم‌افزارهای بلک‌بری از سرویس BlackBerry Radar بدست آمده است که یک سیستم‌ردیابی امنِ دارایی‌های شرکت‌ها است و در حال حاضر ۳٫۳۰۰ مشتری شرکتی دارد.

باید منتظر ماند و دید بلک‌بری در فصل‌های پیش‌رو چطور عمل خواهد کرد و نرم‌افزار و گوشی‌های موبایل این شرکت، مورد توجه کاربران و شرکت‌ها قرار خواهند گرفت یا خیر.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات