اپل ساخت نمایشگرهای تاندربولت خود را متوقف کرد

جمعه ۴ تیر ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
اپل ساخت بسیاری از محصولات خود را به کمپانی‌های دیگر سفارش می‌دهد. نمایشگرهای تاندربولت از جمله محصولاتی هستند که این کمپانی خود تولید می‌کند. اما حالا ظاهرا اپل تصمیم گرفته تا ساخت این محصول را متوقف کند. در ادامه مطلب با زومیت همراه شوید.
تبلیغات

اپل فروش نمایشگرهای تاندربولت (Thunderbolt) خود را متوقف کرد. اگرچه همچنان در فروشگاه اپل شاهد این محصول هستیم (با قیمت نه چندان کم ۹۹۹ دلار) اما این محصولات احتمالا آخرین سری نمایشگرهای تاندربولت هستند و پس از فروش تعداد باقی مانده اپل به ساخت نمایشگر برای رایانه‌های خود پایان داده و دیگر این محصول را تولید نخواهد کرد.

در حال حاضر، هنوز مشخص نشده که اپل در آینده محصول مشابهی را جایگزین این نمایشگر خواهد کرد یا خیر. این احتمال وجود دارد که اپل یک نمایشگر با رزولوشن 5k را به منظور هماهنگی با آی‌مک سطح بالای کنونی تولید کند، اما هنوز هیچ نشانه‌ای مبنی بر انجام این کار وجود ندارد. همچنین ساخت یک نمایشگر جداگانه با کیفیت 5k به سختی ساخت لپ‌تاپ‌های مک کنونی خواهد بود. گرچه شاید در آینده شاهد یک مدل از نمایشگر اپل باشیم که در آن کارت گرافیک قرار داده شده است.

بر اساس اعلام راهنمای خریداران MacRumors، اپل نمایشگرهای تاندربولت خود را از سپتامبر ۲۰۱۱ بروزرسانی نکرده است. بسیاری از افراد از سال ۲۰۱۱ فکر می‌کردند که اپل یک مدل جدید یا بروز را جایگزین مدل قبلی این محصول خواهد کرد که البته چنین اتفاقی رخ نداد.

یکی از سخنگویان اپل در اینباره اینگونه بیان کرده: «ما ساخت نمایشگرهای تاندربولت اپل را متوقف کرده‌ایم. این محصول همچنان از طریق فروشگاه Apple.com و نیز فروشگاه‌های خرده‌فروشی و نیز نمایندگان معتبر اپل در دسترس خواهد بود. تعداد زیادی گزینه اختیاری ساخت دیگر شرکت‌ها برای کاربران مک نیز در دسترس است.»

البته این گزینه‌های اختیاری شخص‌ثالث از طریق فروشگاه اپل ارائه نمی‌شود.

نظر شما در این مورد چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات