آکورا از نسخه الکتریکی NSX مخصوص مسابقات اتومبیلرانی رونمایی کرد

جمعه ۴ تیر ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
آکورا برای مسابقات Pikes Peak International Hill Climb ایالات متحده، نسخه‌ی خاصی از NSX را آماده کرده است. این خودروی مفهومی از چهار موتور الکتریکی قدرتمند بهره می‌برد. برای آشنایی بیشتر با نمونه‌ی مفهومی و الکتریکی NSX، با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

آکورا NSX مدل ۲۰۱۷ به زودی تولید و روانه‌ی بازار می‌شود؛ ولی نه شبیه به این. خودروی مفهومی آکورا EV، یک خودرومسابقه‌ای با چهار موتور الکتریکی است که برای رقابت‌های 2016 Pikes Peak International Hill Climb آمریکا طراحی شده است. این مسابقه در ارتفاع ۵ کیلومتری از سطح دریا  برگذار می‌شود.

آکورا NSX الکتریکی

خودروی مسابقه‌ای جدید آکورا در واقع بدنه NSX روی مدل CR-Z الکتریکی هوندا است که سال گذشته در این رقابت‌ها شرکت کرد. این خودرو در مسابقات سال گذشته با رکورد ۱۰:۲۳:۸۲۹ مقام اول را کسب کرد. اکنون لازم است بدانید که NSX شرکت داده شده در رقابت‌های سال جاری، دارای قدرتی سه برابر مدل پیشین هوندا است.

آکورا دو نسخه‌ی دیگر از NSX را برای رقابت در کلاس‌های دیگر به Pikes Peak International Hill Climb آورده است. این در حالی است که مدل مفهومی الکتریکی این سوپراسپرت در کلاس خودروهای الکتریکی به رقابت می‌پردازد.

آکورا NSX الکتریکی

اختصاص یک موتور برای هر چرخ در واقع برای به حداکثر رساندن گشتاور است. این بدین معنی است که NSX توانایی اعمال بهترین میزان از توان را به هر چرخ و در هر زمان انتقال دهد. آکورا در این خصوص گفت:

قرار دادن هر جفت موتور جدا و سیستم SH-AWD (هندلینگ حرفه‌ایی-چهار چرخ متحرک) روی هر اکسل باعث شده است که آکورا توزیع مستقلی از گشتاور را روی هر چهار چرخ داشته باشد. بر اساس تجربه‌های مسابقه‌ی سال گذشته نیز سیستم مدیریت توان بروز شده تا عملکرد دقیق‌تری روی هر چرخ داشته باشد.

آکورا NSX الکتریکی

استفاده از موتورهای الکتریکی برای مسابقات صعود Pikes Peak امری نادر است اما در نظر داشته باشید که برای شرایط خاص این مسابقه راه‌حلی ایده‌آل است. پیشرانه‌های بنزینی برای کار به هوا و سوخت نیاز دارند؛ در ارتفاع ۱۴۰۰۰ پا از سطح دریا به طور طبیعی خودرو در همان ابتدای خط دچار پدیده‌ی ناک یا ضربه می‌شود و حتی با وجود توربوشارژ این خودروها از کمبود هوای ورودی رنج می‌برند.

این در حالی است که خودروهای الکتریکی به راحتی به عملکرد مثبت خود ادامه می‌دهند. اسپلیتر عظیم قرار گرفته در جلوی خودرو نیز می‌تواند برف‌های مسیر را به خوبی پاک کند.

آکورا NSX الکتریکی

می‌تواند عملکرد آکورا مفهومی الکتریکی را ۲۶ ژوئن (۶ تیر) و در صدمین دوره از مسابقات 2016 Pikes Peak International Hill Climb تماشا کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات