شرکت چینی متهم کننده اپل هیچ گونه فعالیت رسمی ندارد

جمعه ۴ تیر ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
تقریبا هفته‌ی پیش بود که یک کمپانی چینی اپل را به نقض پتنت طراحی این شرکت متهم کرد. اما پس از بررسی‌های انجام شده به نظر می‌رسد شرکت چینی Shenzhen Baili هیچ گونه فعالیت رسمی ندارد و تنها نام آن باقی مانده است. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

هفته‌ی قبل شرکت گمنام شنزن بایلی که در زمینه‌ی تولید گوشی‌های هوشمند فعالیت می‌کند، اپل را به نقض پتنت طراحی خود در گوشی‌های آیفون 6 و آیفون 6 پلاس متهم کرد. این شرکت کوچک دادخواستی را تحویل رگولاتوری پکن داده و در این زمینه‌ی دفتر دارایی چین بیانیه به شرح زیر منتشر کرده است:

آیفون 6 و آیفون 6 پلاس اپل تفاوت‌های جزئی با گوشی Baili 100C دارند. این تفاوت آنقدر کم است که مشتریان متوجه آن نخواهند شد. بنابراین این وضعیت باید از نظر محافظت از حقوق ثبت پتنت بررسی شود.

با توجه به اینکه ممکن است بررسی دقیق این پرونده ماه‌ها زمان نیاز داشته باشد، اپل همچنان می‌تواند محصولات خود را در چین به فروش برساند. با این حال وال‌استریت ژورنال در تازه‌ترین گزارش خود از بررسی موجودیت شنزن بایلی اعلام کرده این شرکت و کمپانی مادر آن به نام Digione احتمالا دیگر وجود خارجی ندارند.

این شرکت چینی گمنام مدت‌هاست گوشی Baili 100C را تولید نکرده است. در واقع وال‌استریت ژورنال مدعی شده براساس شواهد موجود به نظر می‌رسد این برند چینی تنها کاری که در این مدت کرده تلاش برای محافظت از پتنت خود است. این کمپانی به هیچ کدام از تماس‌های تلفنی پاسخ نمی‌دهد و هیچ آدرسی از دفتر آنها در دسترس نیست. ضمن اینکه کمپانی مادر شنزن بایلی نیز به دلیل مشکلات فراوان دستگاه‌های خود با چالش‌های زیادی روبرو است.

پتنت‌های مورد نظر با نام Baili ثبت شده است و به نظر می‌رسد هدف آنها دریافت غرامت از اپل است. اندی یانگ، وکیل دیجی‌وان می‌گوید Baili به شکایت خود از اپل می‌پردازد و در دادگاه از حق خود دفاع خواهد کرد. علی‌رغم اینکه این شرکت مدت‌هاست هیچ گوشی‌هوشمندی نساخته، ولی یانگ می‌گوید این موضوع ارتباطی با اتفاقات دادگاه ندارد. او مدعی شده مسئله‌ی ما این نیست که دیجی‌وان گوشی می‌سازد یا خیر، موضوع دادگاه نقض پتنت ما روی گوشی آیفون 6 است.

به نظر می‌رسد رای این دادگاه همچون بلیط بخت آزمایی برای دیجی‌وان و بایلی است. همچنان چین بازار مهمی برای اپل به شمار می‌رود و انتظار می‌رود به زودی هند نیز به رقیب بزرگی فروش دستگاه‌های اپل در بازار چین تبدیل شود. به نظر می‌رسد اگر رای دادگاه به نفع شرکت گمنام چینی باشد، اپل باید با پرداخت غرامت نقدی شر این خروس بی‌محل را از سر خود باز کند. پرداخت غرامت به شرکتی که هیچ تولید ندارد، تلفنی را پاسخ نمی‌دهد و هیچ دفتری ندارد، خیلی جالب است.

نظر شما چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات