مازراتی کواتروپورته 2017 با ظاهری جدید معرفی شد

پنج‌شنبه ۳ تیر ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۰
مطالعه 4 دقیقه
مازراتی مدل ۲۰۱۷ کواتروپورته را معرفی کرد. پرچمدار مازارتی در بخش‌های مختلف بهینه‌سازی‌های زیادی را تجربه کرده تا به خوبی بتواند به رقابت با رقبای قدرتمندی اعم از مرسدس بنز اس کلاس، بنتلی مولسان و بی‌ام‌و سری ۷ بپردازد. برای آشنایی بیشتر با این خودرو با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

مازراتی برای تازه نگه داشتن ظاهر کوادروپورته، پرچمدار خود را زیر تیغ برده و در یک فیس لیفت ملایم این خودروی چهار در را با هدف تامین نیازهای دو گروه مشخص از مشتریان آن، با دو ظاهر متفاوت در اروپا ارایه کرده است.

مازراتی کواتروپورته ۲۰۱۷

در بخش بدنه‌ی کواتروپورته از طراحی جدید با شبکه‌های مشکی مات در سپرهای جلو و عقب است. برای هماهنگی سایر بخش‌ها با این ویژگی‌ جدید، کواتروپورته با رنگ مشکی مات در رکاب‌های کناری و آینه‌ها تزئین شده است. اما یکی از بخش‌های مخفی شده در باز طراحی سپر جلو، تعبیه‌ی دیافراگم قابل تنظیم الکتریکی است. این دریچه‌ی هوا با دو هدف خنک کاری و بهبود آیرودینامیک خودرو، ایجاد شده است. این دریچه‌ی جدید علاوه بر تولید صدای دلنشین و جذاب باعث کاهش ۱۰ درصدی ضریب درگ نسبت به مدل قدیمی کواتروپورته شده است.

در بخش داخلی خودرو، کنسول میانی چند بهینه‌سازی را به خود دیده است که شامل یک سیستم سرگرمی با نمایشگر لمسی ۸.۴ اینچی است؛ سیستم اطلاعاتی و چندرسانه‌ای کواتروپورته با هر دو پلتفرم  apple carplay و android auto همگام‌سازی می‌شود. در بخش پایینی در کنسول میانی این خودرو یک استوانه چرخشی تعبیه شده است که با آن می‌توان حجم صدا و بخش‌های مختلف سیستم سرگرمی را کنترل کرد.

مازراتی کواتروپورته ۲۰۱۷

هر دو نمونه‌ی معرفی شده‌ی کواتروپورته دارای سنسور کیفیت هوا هستند؛ این ابزار برای نمایش مقدار ذرات معلق در هوا و آلودگی موجود در هوای ورودی به کابین به کار می‌رود.

پیشرانه‌های کواتروپورته نسبت به نسل گذشته تغییری نکرده‌اند و از همان نمونه‌ی ۳.۸ لیتری هشت سیلندر با توربوشارژر‌های دوقلو و توان خروجی ۵۲۳ اسب بخار در مدل GTS و نمونه‌ی ۳ لیتری ۶ سیلندر مجهز به توربوشارژر‌های دوقلو و توان خروجی ۴۰۴ اسب بخار برای مدل S بهره می‌برند. نمونه‌ی پایه‌ی کواتروپورته نیز از پیشراته‌ی ۳۴۵ اسب بخاری بهره می‌برد. امکان سفارش نمونه‌ی دیزلی ۶ سیلندر توروبوشارژ به حجم ۳ لیتر و توان ۲۷۱ اسب بخار نیز در دسترس است. همه‌ی مدل‌ها از جعبه‌دنده‌ی خودکار ۸ سرعته‌ی ZF برای انتقال توان استفاده می‌کنند.

مازراتی کواتروپورته ۲۰۱۷

کواتروپورته برای کسب تناسب با انواع مختلف سلیقه، اکنون با دو طراحی داخلی افزوده نیز در دسترس است. بسته‌ی "GranLusso" مخصوص خریدارانی است که راحتی و نرمی خودرو برایشان مهم‌تر از قابلیت‌های حرکتی است. این بسته دارای سپر جلوی مخصوص به خود و استفاده از کروم در بخش‌های مختلف بدنه است. چرخ‌ها‌ی Mercurio‌ این مدل نیز دارای اندازه‌ی ۲۰ اینچ هستند.

مازراتی کواتروپورته ۲۰۱۷

قسمت‌های مختلف داخل GranLusso اعم از وی صندلی‌ها ،درها، سقف و آفتاب‌گیر، با پارچه‌ی ابریشمی مخصوص مازراتی پوشیده شده‌اند. برای مشتریان با سلیقه‌ی کلاسیک نیز خطوط داشبورد و فرمان با چوب رادیکا خالص طراحی شده‌اند. بسته‌ی گرن لوسو هم‌چنین با امکانات افزوده‌ و قالب لوکس خود راحتی بیشتری را فراهم می‌آورد. از امکانات رفاهی این خودرو می‌توان به پدال‌های قابل تنظیم، آفتاب‌گیر شیشه‌ی عقب، سیستم تهویه‌ی مطبوع پیشرفته‌ی ‌four-zone‌ و گرمکن صندلی‌های عقب اشاره کرد.

مازراتی کواتروپورته ۲۰۱۷

اما اگر کواتروپورته گرن‌لوسو برای شما یکنواخت و کسل کننده‌ باشد، مازراتی گزینه‌ی دیگری نیز در دسترس قرار داده است؛ Fiery GranSport. این بسته برای افزایش هیجان رانندگی و زیبایی بصری خودرو ارایه شده است. همانند مدل قبلی در این نمونه نیز تغییرات کوچکی در سپر جلو و عقب وجود دارد؛ البته این تغییرات در راستای افزایش زیبایی و خشن‌تر کردن آن انجام شده‌اند. با سفارش بسته‌ی تزئینات فیبرکربن در خارج خودرو، می‌توان از آینه‌های جانبی، دستگیره‌‌ها، ستون میانی B و سپر جلویی با این جنس، بهره بردد. در بخش کابین این مدل نیز می‌توان استفاده‌ی گسترده از رنگ مشکی را مشاهده کرد.

مازراتی کواتروپورته ۲۰۱۷
مازراتی کواتروپورته ۲۰۱۷

نظر شما در رابطه مازراتی کواتروپورته ۲۰۱۷ چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات