جشن تولد ۲۵ سالگی هنسی با نسخه خاصی از موستانگ

پنج‌شنبه ۳ تیر ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
شرکت مطرح تیونیگ هنسی تولد ۲۵ سالگی خود را با نسخه‌ی خاصی از فورد موستانگ جشن گرفت. این خودرو که با کد هنسی HPE800 شناخته می‌شود، توانی معادل ۸۰۴ اسب بخار دارد و در کمتر از ۳.۱ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد. برای آشنایی بیشتر با این خودروی قدرتمند، با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

اگر به دنبال قدرتمند‌ترین موستانگ موجود هستید، هنسی پاسخ شما را در جشن تولد ۲۵ سالگی خود داده است. فورد موستانگ هنسی با نام نسخه سالگرد ۲۵‌ام HPE800، توانایی تولید ۸۰۴ اسب بخار توان را دارد. این خودروی فوق‌العاده قدرتمند به تعداد محدود ۲۵ دستگاه تولید و عرضه می‌شود.

هنسی از سوپرشارژر عظیم ۲.۹ لیتری برای افزایش توان پیشرانه‌ی ۵ لیتری هشت سیلندر موستانگ استفاده کرده است. این شرکت مطرح تیونینگ هم‌چنین برای تامین هوای مورد نیاز پیشرانه از ورودی‌های هوای بزرگ‌تر بهره برده است. سیستم اگزوز جدید با توانایی تخلیه‌ی موثر‌تر گاز‌های خروجی،‌ یکی دیگر از تغییرات صورت گرفته‌ی موستانگ هنسی است. شرکت مطرح تیونینگ هنسی بخش‌های دیگری از پیشرانه را نیز تحت بهینه‌سازی‌های خود قرار داده است که می‌توان به انژکتور‌ها، پمپ سوخت، کویل‌‌ها و برنامه‌ی مدیریت ماژول پیشرانه اشاره کرد. بدین ترتیب موستانگ نسخه‌ی ۲۵‌مین سالگرد تاسیس هنسی، توانایی تولید ۸۰۴ اسب بخار و ۶۴۸ پوند فوت گشتاور (افزایش ۳۶۹ اسب بخار و ۲۴۸ پوند فوت نسبت به نمونه‌ی استاندارد) را به همراه دارد. 

فورد موسانگ هنسی

نتیجه‌ی این میزان از ارتقای پیشرانه، فوق‌العاده بوده است. طبق ادعای هنسی، محصول جدید این شرکت برای رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت به تنها ۳.۱ ثانیه احتیاج دارد و ۴۰۰ متر را در ۱۰.۷ می‌پیماید. حداکثر سرعت خودرو نیز به ۳۳۵ کیلومتر بر ساعت می‌رسد. هنسی اعلام کرده است که نمودار‌های توان و گشتاور این نسخه‌ی خاص از موستانگ، توسط رانندگان حرفه‌ای بهینه شده است؛ زیرا بهره بردن از این میزان از توان به وسیله‌ی لاستیک‌های معمولی امری بسیار دشوار است. هنسی لاستیک‌های میشلین پایلوت سوپر اسپرت 275/30/20 استاندارد موستانگ جی‌تی را با نمونه‌ی 275/40/19 تعویض کرده است. 

از دیگر تغییرات موستانگ هنسی می‌توان به سیستم تعلیق با ارتفاع کمتر، دمپر‌ها و فنر‌های تطبیق پذیر، قطعات آیرودینامیکی جدید بدنه از جنس فیبرکربن اعم از اسپلیتر جلو، بال عقب و رکاب‌های جانبی، اشاره کرد. هنسی هم‌چنین از روکش‌های صندلی و فرش‌‌های زیرپایی مخصوص به خود در کابین استفاده کرده است تا سرنشینان نام این برند را در هر نقطه از فضای دخلی مشاهده کنند. 

فورد موسانگ هنسی

بسته‌ی HPE800 موستانگ برای تمامی انواع جی‌تی، کوپه، روباز و جعبه‌دنده‌ی دستی و خودکار این خودرو قابل سفارش است. هنسی هنوز قیمت این بسته را اعلام نکرده است اما با توجه به تولید محدود آن قطعا برچسب قیمت بالایی به همراه دارد.

فورد موستانگ هنسی
فورد موستانگ هنسی
فورد موستانگ هنسی
فورد موستانگ هنسی
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات