ضرر ۱.۴ میلیارد دلاری میتسوبیشی به دلیل رسوایی مصرف سوخت

پنج‌شنبه ۳ تیر ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
میتسوبیشی با توجه به رسوایی میزان مصرف سوخت جعلی خودروهای خود، انتظار ضرر ۱.۴ میلیارد دلاری را در گزارش مالی سالیانه‌‌ی خود می‌دهد. برای اطلاع از جزئیات این خبر با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

میتسوبیشی روز‌های سختی را سپری می‌کند. چندی پیش این شرکت به ارایه‌ی آمار غلط میزان مصرف سوخت خودروهای خود متهم شد و پس از چندی نیز به این امر اعتراف کرد. در همین راستا نیز  مدیر عامل این شرکت نیز از سمت خود استعفا داد. حال تولید کننده‌ی مطرح خودرو ژاپن اعلام کرده است که انتظار ضرر ۱.۴ میلیارد دلاری را در گزارش‌های مالی سالیانه‌ی خود دارد.

اخیرا میتسوبیشی ۴۸۰ میلیون دلار را برای پرداخت خسارت به مشتریان کنار گذاشته است. این مبلغ به خریداران خودروهایی که آمار مصرف سوخت نادرست را ارایه‌ می‌دادند، پرداخت خواهد شد. البته این میزان از مبلغ تنها برای مشریانی که خودروهایی با برند میتسوبیشی خریداری کرده‌اند، فراهم شده است. این در حالی است که دسته‌ی بزرگ دیگری از مشتریان، این خودروها را تحت برند نیسان خریداری کرده‌اند. میتسوبیشی برای جبران خسارت وارده به نیسان و مشتریان این برند نیز خود را آماده‌ی پرداخت مبلغ ۹۵۰ میلیون دلاری می‌کند. 

طبق اعلام دولت ژاپن برخی از خودروهای میتسوبیشی تا ۱۶ درصد آمار مصرف بنزین غلطی را اعلام می‌کردند. در همین راستا نیز پرداخت خسارت به مشتریان بر اساس میزان تفاوت مصرف سوخت حقیقی و نمونه‌ی اعلام شده صورت می‌گیرد.

با این وجود که میتسوبیشی با پرداخت این مبلغ دیگر متحمل جریمه‌ی دیگری نخواهد شد، اما این موضوع به معنی پایان مشکلات این شرکت نیست. خدشه‌دار شدن برند میتسوبیشی و کاهش فروش خودروهای آن، از مهم‌ترین عواقب رسوایی این شرکت است. طبق بررسی‌های پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال مالی، میتسوبیشی کاهش فروش ۸ درصدی را در جهان و ۴۱ درصدی را در ژاپن تجربه کند. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات