فیات وارد رقابت در حوزه خودروهای برقی می شود

پنج‌شنبه ۳ تیر ۱۳۹۵ - ۰۰:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
سرجیو مارکیونه مدیر عامل گروه خودروسازی فیات کرایسلر اعلام کرد که این شرکت به زودی با برند‌های مازراتی و فیات در سال ۲۰۱۹ وارد بازار خودروهای الکتریکی است. خودروی مفهومی مازراتی آلفیری محتمل‌ترین گزینه برای عرضه به بازار است. برای اطلاع از جزئیات برنامه‌ی جدید فیات کرایسلر با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

موفقت فروش خودروهای برقی و در راس آن‌ها تسلا، تمامی خودروسازان را به ورود به این حوزه ترغیب کرده است. حال پس از مرسدس بنز، بی‌ام‌و‌، فولکس واگن، آئودی و جنرال موتورز، گروه خودروسازی فیات کرایسلر نیز برنامه‌های خود برای عرضه‌ی خودروهای برقی را اعلام کرد. سرجیو مارکیونه مدیرعامل فیات کرایسلر اعلام کرد که نمونه‌ی برقی خودروی مفهومی مازراتی آلفیری در سال ۲۰۱۹ عرضه می‌شود. وی در ادامه افزود که این خودرو تا پایان برنامه‌ی پنج ساله‌ی فعلی این شرکت که در سال ۲۰۱۸ به پایان می‌رسد، عرضه نخواهد شد. آلفیری برای رقابت‌ با تسلا مدل اس به بازار عرضه خواهد شد. اما فیات کرایسلر برنامه‌های دیگری برای رقابت با نمونه‌های اقتصادی و مقرون به صرفه‌ی موجود، اعم از تسلا مدل ۳ دارد. 

در حال حاضر تنها خودروی برقی در لیست محصولات گروه بزرگ خودروسازی فیات کرایسلر، خودروی برقی فیات 500e است. این خودرو تنها در بازار‌های خاصی اعم از ایالات متحده به فروش می‌رود و با وجود برچسب قیمت ۳۲ هزار دلاری، با هر دستگاه فروش نه تنها سودی عائد شرکت مادر خود نمی‌کند، بلکه فیات را متحمل ضرر ۱۴ هزار دلاری می‌کند. این موضوع صحبت ماریکونه در سال ۲۰۱۴ را توجیه می‌کند که اعلام کرد هر اندازه که از 500e استقبال کمتری شود، فیات از این موضوع بیشتر خوشحال می‌شود. 

مازراتی

صحبت‌های اخیر سرجیو مارکیونه کاملا در تضاد با اظهار نظر‌های وی در رابطه با خودرو‌های الکتریکی است. وی معتقد بود که خودرو‌های الکتریکی به دلیل نقاط ضعف زیاد در آینده‌ی نزدیک جایی در سبد خرید مردم نخواهند داشت. اما اکنون مارکیونه در آخرین گفته‌های خود در رابطه با خودروها برقی و موفقیت تسلا گفت:

موفقیت فروش خودروهای تسلا ما را به این فکر وا داشت که می‌توانیم در این بازار نیز حضور پیدا کنیم. ما برند و توانایی لازم برای رقابت در حوزه‌ی خودروهای برقی را داریم و شانس خود را در آن امتحان می‌کنیم.

با این حال ظاهرا مارکیونه هم‌چنان به طور کامل برای شرکت با تمام قوا در بازار خودروهای الکتریکی متقاعد نشده و در این خصوص گفت:

من هنوز معتقد هستم که برقی‌سازی خودروها راه‌حل نهایی برای مشکلات تردد انسان‌ها نیست. این موضوع نیز یکی از راه‌حل‌های موجود است و باید آن را در کنار سایر موارد اعم از یکپارچه‌سازی خودروها و اتصال آن‌ها به یکدیگر، تحت آزمایش و بررسی و گذاشت. 

نظر شما در رابطه با ورود گروه خودروسازی بزرگ فیات کرایسلر به بازار خودروهای الکتریکی چیست؟ آیا پتانسیل لازم برای رقابت با تسلا را در این خودروسازی می‌بینید؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات