جلوگیری از آسیب چشم ها و خوابی راحت با Twilight - زوم‌اپ

پنج‌شنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
Twilight اپلیکیشنی برای گوشی‌های اندروید است که با از بین بردن نور آبی نمایشگر، مانع بدخوابی شبانه و آسیب دیدن احتمالی چشم‌ها خواهد شد. با زوم‌اپ همراه باشید.
تبلیغات

این روزها کمتر شخصی پیدا می‌شود که دارای یک گوشی هوشمند نباشد و قشر عظیمی از جامعه‌ی جهانی ساعت‌های بسیاری در روز مشغول کار با گوشی‌های خود هستند. بخش قابل توجهی از این ساعات نیز به لحظات قبل از خواب مربوط می‌شود به طوری که معمولا به بهانه‌ی چک کردن نهایی اپلیکیشن‌های مورد استفاده، حتی ساعت‌ها مشغول کار با گوشی در محل خواب خود هستیم. این موضوع علاوه بر آنکه برنامه‌ی خواب طبیعی بدن را بر هم می‌زند به دلیل وجود نوری در صفحه‌ی نمایش که به bluelight معروف است، حتی بعد از کنار گذاشتن گوشی نیز تا مدت قابل توجهی از خواب آسوده‌ی شما جلوگیری می‌کند. Twilight اپلیکیشنی برای از بین بردن این نور آبی از صفحات نمایش است که این امر را نه به طور صد در صد اما تا جایی که امکان‌پذیر باشد به انجام می‌رساند. با این کار نور ساطع شده از صفحه‌نمایش تخت فیلترهای خاصی قرار می‌گیرد که آسیب‌های حالت عادی در آن از بین می‌رود.

این اپلیکیشن با اعمال هاله‌ای قرمز یا قهوه‌ای رنگ این نور مزاحم را تا حد امکان به صفر نزدیک می‌کند؛ به طوری که تاکید شده است که اگر قصد کار با گوشی خود هنگام خواب را دارید، حتما آن را فعال کنید تا مانع از بر هم ریختگی برنامه‌ی خواب شما نشود. این روزها کار با گوشی‌های موبایل به قدری با زندگی‌های ما عجین شده است که احتمالا متوجه مضرات آن در عملکرد بدن نمی‌شویم. کافی است برای چند شب، حداقل یک ساعت قبل از خواب گوشی موبایلتان را کنار بگذارید تا متوجه خواب آرام و سریعی که به دست می‌آورید بشوید. اگر هم این موضوع برایتان سخت است، استفاده از Twilight را به شما پیشنهاد می‌کنیم که تاثیر این نور را تا حد چشمگیری کاهش می‌دهد. نکته‌ی جالبی هم که توسعه‌دهندگان Twilight در پلی‌استور به آن اشاره کرده‌اند تست چند ساله‌ی Twilight روی صفحه‌نمایش‌های AMOLED است و به نقل از این تیم، استفاده از Twilight به هیچ وجه در سوختن یا نیم سوز شدن پیکسل‌های صفحه تاثیری ندارد و اگر استفاده‌ای که از صفحه‌نمایش خود می‌کنید صحیح و مناسب باشد فعال بودن Twilight روی آن نیز خطر خاصی نخواهد داشت. برای دانلود این اپلیکیشن می‌توانید از لینک زیر استفاده کنید.

نکات مثبت

  • رابط کاربری جذاب و کاملا گویا
  • امکان فعال/غیرفعالسازی در اپلیکیشن‌های منتخب
  • از بین بردن Bluelight صفحه نمایش و کمک به خواب راحت

نکات منفی

  • نکته منفی خاصی ندارد.

دانلود اپلیکیشن

پلی‌استور

اپلیکیشن‌های محبوب خود را از طریق ایمیل app@zoomit.ir به زومیت معرفی کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات