آپشن خودروهای لوکس که چندان ضروری نیستند

سه‌شنبه ۱ تیر ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۰
مطالعه 5 دقیقه
بسیاری از آپشن‌هایی که سفارش و نصب آن‌ها سبب طبقه‌بندی خودروها در رده‌ی محصولات لوکس می‌شوند که در حقیقت چندان ضروری نیستند. همراه زومیت باشید تا شما را با برخی از این آپشن‌ها آشنا کنیم.
تبلیغات

آپشن‌ها رفاهی و امکانات افزوده یکی از مهم‌ترین المان‌های خودروهای لوکس است که طبق همین موارد طبقه‌بندی می‌شوند. اما آیا تلاش خودروسازان برای افزودن هر آپشنی به خودرو، منجر به رفاه بیشتر کاربران خواهد شد یا این مساله صرفا جنگ تبلیغاتی برای فروش بیشتر است؟ در ادامه می‌توانید تعدادی آپشن و امکانات خودروهای نوین را مشاهده کنید که کاربری بسیار اندکی دارند و شاید برخی مالکان سال‌ها از آن‌ها بهره نبرند. 

۱. کلید‌های مجاورتی

آپشن

بسیار راحت و ساده خواهد بود اگر با نزدیک شدن به خودرو و لمس دستگیره‌، قفل درب‌های خودرو باز شود اما آیا فشردن کلید باز کردن قفل درب‌ها از روی ریموت، آنقدر انرژی مصرف می‌کند که چنین آپشنی نیاز است؟ این موضوع را نیز فراموش نکنید که این آپشن با وجود فراهم آوردن راحتی، معایب زیادی دارد که یکی از آن‌ها فراموشی ریموت توسط راننده و جا گذاشتن آن در داخل خودرو یا منزل است.

۲. کروز کنترل پیشرفته

آپشن

مجهز بودن خودرو به سیستم کروز کنترل در سفرهای طولانی بسیار کارآمد است. همچنین سیستم‌های کروز کنترل هوشمند نیز می‌توانند بر اساس سرعت و جریان ترافیک، سرعت خودرو را بصورت خودکار کم یا زیاد کنند. اما در این بین سیستم اتوپایلوت تسلا (Tesla Autopilot) آنقدر هوشمند و پیشرفته است که می تواند در اتوبان‌ها بصورت کاملا خودکار و مستقل رانندگی کند. اما آیا این سیستم در حال حاضر کاربری گسترده‌ای یافته است؟ شرایط محدود استفاده از این سیستم نوین و رفتار رانندگی متفاوت در کشور‌های مختلف باعث شده است تا رانندگان عموما به این دسته از سیستم‌های خودکار اعتماد نکنند. 

۳. یخچال

آپشن خودرو

از زمان‌های دور یخچال‌هایی که در داخل خودرو نصب می‌شوند آپشن محبوب ثروتمندان بوده است. اما اکنون دیگر این آپشن فقط مختص ثروتمندان نیست و تعداد خودروهای ارزانتری که با این آپشن عرضه می‌شوند در حال افزایش است. 

۴. صندلی ماساژور

آپشن خودرو

این نوع صندلی‌ها در مسافرت‌های طولانی به شما کمک می‌کنند تا کمتر احساس خستگی کنید. اما هرچه باشد آن‌ها صندلی‌های ماساژوری هستند که در داخل خودرو کار گذاشته شده‌اند و داشتن آن‌ها برای سرنشینان غیر‌ضروری است.

۵. وای-فای خودرو

آپشن

این امکان هم پیش از این تنها در خودروهای بسیار لوکس به کار می‌رفت؛ اما امروزه دیگر در حال فراگیر شدن در خودروهای عادی است. اما وقتی که این امکان وجود دارد که به سادگی تلفن خود را Hotspot کرده و از وای-فای استفاده کنید، دیگر چه نیازی به این آپشن هست؟

۶. سوئیچ‌های رانندگی سریع

آپشن

اگر از آن دسته از افراد هستید که شک دارید که ما در عصر طلایی خودروهای سریع زندگی می‌کنیم، کافی است نگاهی به دوج هلکت بیاندازید. دوج این خودرو را با دو سوئیچ به فروش می‌رساند که یکی از آنها برای رانندگی نرمال و روزمره و دیگری برای رانندگی سریع است. این آپشن واقعا مضحک و تعجب برانگیز است، البته وقتی پای هلکت با پیشرانه‌ی ۷۰۷ اسب بخاری در میان باشد تقریبا همه چیز تعجب برانگیز است.

۷. پخش کننده‌ی عطر

آپشن

اگر می‌خواهید که خودروی شما همیشه بوی تازه و مطعر داشته باشد کافی است یک خوشبو کننده‌ی هوا برای آن خریداری نمایید. اما این کار در خودروهای لوکس، به صورت خودکار انجام می‌شود. خودروهای لوکسی چون بی‌ام‌و سری ۷ و مرسدس بنز کلاس اِس بصورت خودکار رایحه‌ی عطر را از طریق سیستم‌ تهویه‌ی مطبوع در فضای اتاق پخش می‌کنند.

۸. آسمان ستاره‌دار سقف خودرو

آپشن

هرکسی می تواند شب را به تماشای آسمان بگذراند اما تنها تعداد اندکی از افراد شانس این را دارند که یک آسمان پر ستاره‌ی شبیه سازی شده را در داخل خودرو داشته باشند. کدام شرکت به جز رولزرویس این آپشن را برای مشتریانش انجام می‌دهد؟ اما آیا واقعا سرنشینان به سقف درخشان خودروی خود نیاز دارند؟

۹. نگه‌دارنده‌ی اسلحه

آپشن

رانندگی با خودروی عادی در حالی که یک اسلحه در ماشین داشته باشید کمی مشکوک به نظر می‌رسد اما اگر خودروی شما یک رنجروور Holland & Holland باشد، این بدان معنا است که شما فردی درجه‌ی یک و ثروتمند هستید. این آپشن نیز یکی از نمونه‌هایی است که کاربران بسیار اندکی دارد.

۱۰. چراغ‌های جواهر نشان

آپشن

اگر شما در حال طراحی خودرویی مانند لایکان هایپراسپرت برای افراد بسیار ثروتمند هستید، می‌توانید در چراغ‌های آن از جواهرات و الماس استفاده کنید. با اینحال خودرویی چون بوگاتی ویرون نیز از چنین چراغ‌هایی استفاده نمی‌کند و چراغ‌های آن معمولی هستند. به همین دلیل استفاده از چراغ‌های جواهر نشان چندان توجیهی ندارد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات