شرایط کاهش قیمت اینترنت کاربران چیست؟

چهارشنبه ۲۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۰:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
رئیس کمیسیون اینترنت سازمان نظام صنفی رایانه‌ای تهران در مورد شرایط کاهش قیمت اینترنت اعلام کرد که لازمه‌ی کاهش قیمت اینترنت در کشور واقعی شدن قیمت پهنای باند و انتقال است. همراه زومیت باشید.
تبلیغات

محمدرضا کریمی اعلام کرد: «لازمه‌ی کاهش قیمت اینترنت در کشور واقعی شدن قیمت پهنای باند و انتقال است و باید درباره‌ی کاهش قیمت برای مصرف کننده نهایی و قیمت پهنای باند و انتقال یکپارچه تصمیم‌گیری شود.»

کریمی  توضیح داد: «قیمتی انتقال بین استانی بسیار گران است در حالی که قیمت از لب مرز تا هر جای دیگر در کره زمین به این اندازه نیست. تعرفه‌های عمده فروشی انتقال در سال ۸۵ تعیین شده و از ۱۰ سال گذشته تا کنون بازنگری نشده است. تعرفه‌های انتقال اینترنت، متناسب با مصرف بازار به‌روز نشده‌اند.»

وی افزود: «در ۱۰ سال گذشته تقریباً قیمت پهنای باند در جهان به نصف رسیده‌ و در ایران این تغییرات کمتر از نصف بوده است.  قیمت هر لینک اینترنت از هر STM1 (حدود ۱۵۵ مگابیت‌ بر ثانیه) حدود ۴۷ میلیون تومان به ۲۶ میلیون تومان رسیده است، اما تغییری در قیمت‌های انتقال شهری، بین شهری و بین استانی حاصل نشده است.

رئیس کمیسیون اینترنت سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران از خبرهای خوش کاهش قیمت اینترنت و افزایش کیفیت اینترنت اطلاع داد و  گفت: «اخیراً اقدام مناسبی از سوی مدیریت شرکت ارتباطات زیرساخت پیشنهاد شده است که به کاهش تعرفه‌ی مصرف دیتای داخلی و افزایش کیفیت اینترنت منجر خواهد شد.»

کریمی امیدوار است که با همکاری مخابرات در کاهش قیمت لینک‌های انتقال این چرخه تکمیل شده و در قالب یک مصوبه با توزیع عادلانه‌ی سود از سوی کمیسیون مصوب شود تا همه‌ی شرکت‌ها و کاربران نهایی از این مدل منتفع شوند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات