حضور پهپاد فعالیت فرودگاه پرترافیک دوبی را برای یک ساعت متوقف کرد

یک‌شنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۰
مطالعه 1 دقیقه
بنابر گزارش خبرگزاری وام، پرواز پهپاد‌ها توسط مردم باعث شده تا ترافیک هوایی دوبی به هم ریخته و فرودگاه این شهر به مدت بیش از یک ساعت تعطیل شود.
تبلیغات

فرودگاه بین‌المللی دبی به دلیل فعالیت غیرمجاز یک پهپاد در نزدیکی حریم هوایی این فرودگاه حوالی ظهر شنبه به مدت ۶۹ دقیقه بسته شد.

رسانه‌های عرب خلیج فارس تایید کردند که تمام پروازها به فرودگاه بین‌المللی دبی و بالعکس از ساعت ۱۱:۳۶ دقیقه صبح تا ۱۲:۴۵ دقیقه بعداز ظهر به دلیل تعرض یک پهپاد ناشناس مختل شده است.

تمام پروازهایی که قرار بود به مقصد این فرودگاه انجام شود به فرودگاه‌های بین‌المللی مجاورالمکتوم، شارجه و فجیره منتقل شد. ده‌ها پروازی نیز که قرار بود در زمان اختلال از فرودگاه انجام شود به تاخیر افتاد.

محمد عبدالله علی، سرپرست بخش کنترل ترافیک هوایی دوبی هشدار داده است که فعالیت‌های نابجا مانند به پرواز درآمدن پهپادها علاوه بر خطرهایی که برای ناوگان هوایی ایجاد می‌کنند، می‌توانند برای مردم عادی نیز خطرساز شوند. او با اعلام اینکه با افراد خاطی برخورد قانونی می‌شود، بیان کرد:

به پرواز درآوردن پهپادها در دوبی بدون اجازه‌ی بخش کنترل ترافیک هوایی غیرقانونی است.

در یک بیانیه‌ی فرودگاه دوبی تایید شده است که این فرودگاه به مدت ۶۹ دقیقه بسته شده است.

فرودگاه دبی درحال همکاری با سهام‌دارانش برای اعاده‌ی عملیات پرواز و به حداقل رساندن ناراحتی مسافران است. در بیانیه‌ی فرودگاه آمده است که ایمنی اولویت اول ما است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات