نمایش ۵۰ سال توسعه‌ موستانگ توسط ماکت فوق العاده فورد

دوشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
فورد اخیرا در موزه‌ای در ایالات متحده با تولید ماکتی خاص، ۵۰ سال توسعه‌ی خودروی محبوب موستانگ را به نمایش گذاشته است. این ماکت از مدل‌های ۱۹۶۵ و ۲۰۱۵ موستانگ تشکیل شده است. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

فورد موستانگ یکی از محبوب‌ترین خودروهای تولیدی در جهان است که بیش از نیم قرن تولید و به بازار عرضه می‌شود. چندان بیراه نیست اگر موستانگ را محبوب‌ترین خودروی جهان بدانیم. توان بالا و ظاهری جذاب در تمامی نسل‌های مختلف، از مشخصه‌های بارز این خودرو است که توانسته خود را به نماد خودروسازی ایالات متحده نیز تبدیل کند.

بازدیدکنندگان موزه‌ی تالار مشاهیر مخترعان ایالات متحده می‌توانند تنها با تماشای یک ماکت با سال‌ها توسعه‌ی فورد موستانگ آشنا شوند. شرکت فورد و مقامات این موزه در ویرجینیا که یکی از مناطق برای به نمایش گذاشتن پتنت‌‌های ایالات متحده است، اقدام به تولید نسخه‌ی خاصی از موستانگ کرده‌اند. نصف این خودرو متعلق به مدل ۱۹۶۵ و نصف دیگر آن را مدل ۲۰۱۵ موستانگ تشکیل داده است. این ماکت به خوبی نشانگر تغییرهای صورت گرفته در خودروی نمادین فورد در ۵۰ سال گذشته است.

ماکت ۵۰ سال توسعه‌ی موستانگ تنها دارای قسمت جلو و کناره‌های خودرو است و بخش عقب آن‌ها بازسازی نشده است. موستانگ ۱۹۶۵ به کار رفته، نمونه‌ی کلاسیک واقعی نیست و فورد برای ساخت این ماکت آن را مجدد تولید کرده است. موستانگ ۲۰۱۵ نیز از انواع فرمان در سمت راست خودرو است تا به خوبی تغییرات درون کابین را نیز به نمایش بگذارد. 

این نمونه‌ی خاص در بخش عرض نیز نسبت به انواع معمولی موستانگ، افزایش ابعاد قابل توجهی داشته تا بتواند کنسول وسط داشبورد را نیز به بازدیدکنندگان نمایش دهد. هم‌چنین ادوات برقی این خودروها اعم از چراغ‌ها و نورپردازی کابین به خوبی کار می‌کنند.

فورد موستانگ
فورد موستانگ
فورد موستانگ
فورد موستانگ

نظر شما چیست؟ کدام نسل از موستانگ را بیشتر می‌پسندید؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات