گوپرو گزارش مالی سه ماهه‌ اول سال ۲۰۱۶ را منتشر کرد: تعویق عرضه‌ پهپاد به دلیل وضعیت ناامیدکننده مالی

دوشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
گوپرو گزارش مالی مربوط به سه ماهه‌ی اول سال ۲۰۱۶ میلادی خود را منتشر کرده که نشان از وضعیت نه چندان مساعد این کمپانی از نظر مالی دارد، بطوریکه این کمپانی عرضه‌ی پهپاد خود را تا اواخر سال جاری میلادی به تعویق انداخته است. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

ساعاتی پیش گوپرو، تولید کننده‌ی اکشن کم‌های محبوب بازار، گزارش مالی مربوط به سه ماهه‌ی اول خود را منتشر کرد که نشان از وضعیت نه چندان مثبت برای این کمپانی دارد. براساس اطلاعات ارائه شده، درآمد گوپرو در مقایسه با مدت مشابه سال ۲۰۱۵ میلادی با کاهشی ۴۹.۵ درصدی همراه بوده و سود خالص این کمپانی نیز در مقایسه با سه ماهه‌ی اول سال ۲۰۱۵ میلادی با رقم ۲۲ میلیون دلار به ضرر خالص ۱۲۱ میلیون دلاری در فصل اول ۲۰۱۶ تبدیل شده است. گوپرو همزمان با ارائه‌ی گزارش مالی خود اعلام کرد که پهپاد جدیدش را که Karma نام دارد، تا اواخر سال جاری یا احتمالا ابتدای سال آینده‌ی میلادی به تعویق انداخته است. پیش از این شنیده‌ها حکایت از عرضه‌ی این پهپاد در ابتدای نیمه اول سال جاری میلادی به بازار داشت.

گزارش مالی گوپرو، پس از گذشت یک سال ناامید کننده برای این کمپانی منتشر شده است. گوپرو در سال ۲۰۱۵ میلادی نیز با وجود فروش بیش از ۶.۶ میلیون دستگاه دوربین، درآمد کمتری را در مقایسه با سال ۲۰۱۴ به جیب زد. هرچند میزان فروش دوربین‌های این کمپانی افزایش پیدا کرده و بیشترین میزان را در تاریخ این کمپانی به خود اختصاص داده بود، اما درآمد گوپرو در سال ۲۰۱۵ در مقایسه با سال پیش از آن شاهد کاهشی ۲۰۰ میلیون دلاری بود. گوپرو در ابتدای سال دوربین‌ Hero 4 Session را راهی بازار کرد، اما استقبال نشدن از این محصول باعث شد تا قیمت آن به نصف کاهش پیدا کند. همچنین باید به عرضه‌ی دوربین‌های ارزان قیمت دیگری نیز اشاره کرد که همگی به دلیل استقبال نشدن از سوی کاربران دچار توقف تولید شده و همین مساله هزینه‌ای ۵۷ میلیون دلاری را به گوپرو تحمیل کرد.

پهپادها و دوربین‌های ۳۶۰ درجه را باید فرصتی جدید برای عرض اندام گوپرو خواند. گوپرو ساعاتی پیش تصویری ثبت شده با استفاده از دوربین ۳۶۰ درجه‌ی خود را که از وجود ۶ دوربین Omni بهره می‌برد، منتشر کرد. گوپرو انتظار دارد تا با نمایش ویدیوها و تصاویری از قابلیت‌های محصولات جدید خود، کاربران را هر چه بیشتر برای خرید این محصولات مشتاق کند. دوربین‌های ۳۶۰ درجه را می‌توان بخشی از دنیای واقعیت مجازی خواند، بطوریکه بخشی از محتوایی که می‌توان در هدست‌های واقعیت مجازی استفاده کرد، توسط همین دوربین‌ها تولید می‌شوند. قیمت دوربین ۳۶۰ درجه این کمپانی ۵٫۰۰۰ دلار تعیین شده است.

وضعیت نه چندان رضایت بخش گزارش مالی گوپرو باعث شده تا ارزش سهام این کمپانی در مقایسه با سال پیش در حدود ۷۹ درصد کاهش پیدا کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات