منیزیم موجب کوچک و متراکم تر شدن باتری ها می شود

دوشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
باتری خودروهای الکتریکی یکی از چالش‌های بزرگ پیش‌رو تولیدکنندگان است. بهینه‌سازی‌های فراوانی در باتری‌ها انجام شده ولی همچنان راه زیادی در پیش است. با کاهش حجم و افزایش بازده در کنار ایجاد صرفه اقتصادی در باتری‌ها، خودروهای الکتریکی یا هیبریدی می‌توانند با خودروهای بنزین سوز رقابت کنند. استفاده از منزیم یکی از راهکارهای رسیدن به این مهم است. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

پژوهشگران موسسه تحقیقاتی آمریکای شمالی تویوتا (TRINA) در میشیگان دریافتند که می‌توانند باتری‌ها را کوچک‌تر و ارزان‌تر از باتری‌های لیتیوم یونی موجود بر روی اغلب خودروهای الکتریکی تولید کنند. راز این راه حل، استفاده از فلز منیزیوم است که در بدنه و چرخ‌های خودروها کاربرد فراوانی دارد.

تاثیر منیزیوم در باتری - تویوتا

پژوهشگران مدت‌ها است می‌دانند که استفاده از منیزیوم نسبت به لیتیوم برای باتری‌ها ارجحیت دارد ولی مانعی بزرگ برای استفاده انبوه از این ماده وجود دارد که آن هم یافتن الکترولیت مناسب با منیزیوم است. الکترولیت امکان جریان یون‌ها را بین الکترودهای باتری فراهم می‌کند.

محققان در TRINA با مدیریت رعنا مهتادی (Rana Mohtadi) در حالی که بر روی پروژه‌ای دیگر در حال کار بودند، به راه حلی جالب دست یافته‌اند. به طور اتفاقی به رابطه‌ای میان مواد ذخیره کننده هیدروژن و کاربرد آن‎ها در تکنولوژی پیل سوخت پی بردند. وی در این خصوص گفت:

ما می‌توانیم از موادی که تنها در ذخیره‌سازهای هیدروژن کاربرد دارند استفاده کنیم و آن را به طور کاربردی و رقابتی برای باتری‌های شیمیایی ساخته شده به وسیله منیزیوم استفاده کنیم. بسیار شگفت انگیز است.

متأسفانه، تحقیقات بر روی این موضوع در مراحل ابتدایی خود به سر می‌برد. بنا به اظهارات تویوتا ساخت باتری‌های منیزیومی در مقیاس انبوه به بیش از دو دهه زمان نیاز است. تویوتا به منظور سرعت بخشیدن به این موضوع از دیگر محققان فعال در این زمینه دعوت کرده است که با مهتادی و سایر پژوهشگران مرکز TRINA، همکاری کنند. آن‌ها مقاله‌ای در مورد جزئیات یافته‌هایشان منتشر کرده‌اند  که "الکترولیت بدون هالوژن کارآمد برای استفاده در باتری‌های قابل شارژ منیزیومی" نام دارد. (An Efficient Halogen-Free Electrolyte for Use in Rechargeable Magnesium Batteries)

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات