اپل پتنتی برای نسل بعدی قلم خود ثبت کرد

شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۰
مطالعه 4 دقیقه
سه شنبه‌ی هفته‌ی پیش دفتر ثبت اختراع و علائم تجاری ایالات متحده‌ی آمریکا پتنتی را برای اپل در مورد یک قلم هوشمند ثبت کرد که گمانه‌ها در خصوص ویژگی‌های نسل بعدی Pencil‌ اپل را افزایش داده است. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

هفته‌ی گذشته دفتر ثبت علائم تجاری و اختراعات آمریکا پتنتی را برای اپل به ثبت رساند که ویژگی‌ها و قابلیت‌های قلم هوشمند اپل را نمایش می‌دهد. براساس اطلاعات ارائه شده این قلم هوشمند از وجود انواع سنسورها، ریزپردازنده و الگوریتم‌هایی بهره می‌برد که هدف از آن‌ها شناسایی ژست‌های حرکتی دست و در نتیجه نمایش داده‌های مورد نیاز روی صفحه‌ی نمایش براساس حرکت دست کاربر است.

قلم مورد نظر و دستگاهی که این قلم روی آن مورد استفاده قرار می‌گیرد، با استفاده از دریافت شرایط استایلوس در مکان مورد نظر، زمانی که نوک القایی قلم با تبلت ارتباط برقرار می‌کند، شروع به کار می‌کنند. دریافت اطلاعات از شرایط قلم با استفاده از سنسور‌هایی است که با کاربردهای مختلف روی این قلم قرار گرفته‌اند. برای مثال می‌توان به سنسور سنجش فشار تا سنجش میزان فاصله اشاره کرد که اطلاعات دریافت شده از آن توسط یک ارتباط بی‌سیم بین قلم و دستگاه مادر رد و بدل شده و از این طریق تبلت اطلاعات مورد نظر خود را دریافت می‌کند.

پتنت اپل برای قلم Pencil

برای مثال سنسور فشارسنج تعبیه شده روی قلم، قادر است تغییرات اعمال شده از طریق فشار وارده به نمایشگر را دریافت کرده و در نتیجه میزان ضخامت خطوط ایجاد شده روی نمایشگر را براساس فشار وارد شده تنظیم کند. همچنین باید به دو سنسور فرستنده قرار گرفته روی شاسی لوله شکل قلم اشاره کرد که اطلاعاتی را در مورد میزان خمیدگی قلم به هنگام استفاده به تبلت ارسال می‌کنند که این فاکتور نیز در ضخامت خطوط ترسیم شده نقش بسیار تاثیرگذاری دارد.

از جمله‌ ویژگی‌های جدیدی که در پتنت نیز به آن‌ها اشاره شده و احتمالا شاهد استفاده از آن‌ها در قلم اپل خواهیم بود، استفاده از قابلیتی نظیر امکان تعویض نوک قلم به همراه ماژول‌های حسگر بیشتر است. براساس اطلاعات ارائه شده، شماری از نوک‌های قلم پیش‌بینی شده دارای کدهای اختصاصی برای استفاده از سنسور‌های خاص تعبیه شده روی شاسی قلم هستند. برای مثال از جمله‌ نوک‌های مورد نظر می‌توان به نوک قلممو، مداد و شبیه ساز خودکار اشاره کرد که شرایط مختلفی را در صورت استفاده برای کاربر ایجاد می‌کنند.

برای مثال می‌توان به نوک قلم‌مویی اشاره کرد که در صورت استفاده از آن، ریزپردازنده یا تبلتی که میزبان این قلم است، با انجام تغییراتی در الگوی خط ترسیم شده، خطوطی مناسب قلم‌مو را روی آیپد ترسیم خواهد کرد که بسیار متفاوت از خطوط ترسیم شده با استفاده از نوک مداد خواهد بود. با استفاده از این قابلیت دست کاربران برای استفاده از تبلت خود به عنوان یک بوم نقاشی یا یک ابزار برای نوت‌برداری باز خواهد بود.

پتنت اپل برای Pencil

در پتنت مورد نظر شمار دیگری‌ از نوک‌ها برای قلم مورد نظر نیز پیشنهاد شده که از جمله‌ی آن می‌توان به دوربین ردیاب حرکت در کنار نوک مجهز به فلاش اشاره کرد. البته تغییرات مورد اشاره در پتنت این کمپانی شامل مواردی ورای اضافه شدن قابلیت‌های سخت‌افزاری نظیر نوک‌های قابل تعویض است. برای مثال می‌توان در صورتی که آیپد توسط چند نفر مورد استفاده قرار می‌گیرد، برای استفاده از کد‌های مختلف روی قلم، اجازه‌ی دسترسی تعیین کرد تا در صورت عدم تطابق اثر انگشت کاربر  که با استفاده از سنسور اثر انگشت روی قلم دریافت می‌شود، آن‌ کدها فعال نشده و در نتیجه نتوان از قلم مورد نظر برای ورود اطلاعات با مشخصات منحصر به فرد نوشتاری، استفاده کرد.

همچنین در این پتنت استفاده از یک سنسور در سر دیگر قلم پیشنهاد شده تا کاربردی شبیه به پاک کن همچون مداد‌های سنتی داشته باشد.

همچنین باید به امکان تعبیه یک کلید فشاری و سنسور‌هایی به منظور محاسبه‌ی میزان چرخش قلم اشاره کرد.

هرچند عرضه‌ی نسل دوم اپل قلم در آینده‌ی نزدیک بسیار دور از انتظار است، اما به نظر می‌رسد در نسل بعدی قلم اپل شاهد ویژگی‌هایی خواهیم بود که در این پتنت به آن‌ها اشاره شده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات