موسیو: رباتی با قابلیت گفتگوی طبیعی

یک‌شنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
طبیعتا با گذر زمان و رشد فناوری پیشرفت‌های قابل توجهی در حوزه‌های مختلف مشاهده می‌شود. رباتیک هم از این قاعده مستثنی نیست و هر روز اخبار تازه‌ای در رابطه با پیشرفت این صنعت منتشر می‌شود. موسیو رباتی است که قابلیت این را دارد که به صورت طبیعی وارد گفتگو با افراد شود و لحن صحبتش حالت ماشینی نداشته باشد. در ادامه با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

دهه‌ی ۹۰ بود که Furby اولین ربات خود را معرفی کرد. همان‌طور که انتظار می‌رفت این ربات ساختاری ابتدایی داشت. به بیانی دیگر، تکنولوژی آن زمان به آن نقطه نرسیده بود که توقع بیشتری بتوان داشت. حالا سالیان سال از آن زمان گذشته است و این بار این ربات با نام موسیو آمده است تا نسخه ی بروزتری از نیاکان خود ارائه دهد.

موسیو قادر است که گفتگویی طبیعی با کاربران خود داشته باشد. چرا که در ساخت این ربات از فناوری هوش مصنوعی بهره گرفته شده است. هر چه با موسیو بیشتر صحبت کنید اطلاعات بیشتری درباره ی شما می داند و همین امر باعث می شود که به سبک زندگی شما آشناتر شود.

موسیو در سه حالت ساده، هوشمند و نابغه وجود دارد. در حالت ساده ربات عملکردی معمولی از خود نشان می دهد. در حالت هوشمند این ربات می‌تواند با دستگاه‌های مجاور خود وارد ارتباط شود. ربات نابغه هم کارکرد مشابهی مانند هوشمند دارد با این تفاوت که سرعت عمل سریع‌تری از خود نشان می‌دهد. موسیو با یک اشاره‌گر هوشمند به نام سوفی همراه است که جهت حرکت او را مشخص می‌کند. به این ترتیب چنانچه بخواهید که موسیو با ترموستات Nest منزل شما وارد ارتباط شود باید از این اشاره‌گر استفاده کنید.

محققان و توسعه‌دهندگان می‌توانند با استفاده از افزونه‌های مختلف مانند بردهای آردینو، سنسورها و دیگر وسایل هوشمند خانگی دامنه‌ی عملکرد موسیو را افزایش دهند. این ربات کاملا قابل برنامه‌ریزی است و اجازه می دهد که در محیط خانه بتوانید استفاده‌ی مفیدی از آن داشته باشید.

در حال حاضر تیم کاری Indiegogo مدیریت ساخت این ربات را بر عهده دارد و پیش‌فروش موسیو را با قیمت ۹۹ دلار شروع کرده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات