دنیل کویات از تیم ردبول کنار گذاشته شد

جمعه ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
دنیل کویات راننده‌ی دوم تیم ردبول، به دلیل عملکرد نامطمئن و ایجاد مشکلاتی در گرندپری‌های اخیر، از این تیم کنار گذاشته شد. مک وشتاپن راننده‌ی ۱۸ ساله‌ی تیم تورو روسو جای کویات را در رقابت‌های فرمول یک خواهد گرفت. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

پس از مشکلاتی که کویات در گرند‌پری‌های اخیر، به خصوص در کشور روسیه برای سباستین فتل ایجاد کرد، شایعات گسترده‌ای مبنی بر انتقال وی به تیم دوم ردبول، ردبول تورو روسو شنیده می‌شد. مسئولین ردبول نیز از این موضوع که رانندگان را در میانه‌ی فصل از تیم خارج کنند، هیچ هراسی ندارند.

ردبول روز گذشته به طور رسمی خروج کویات را از تیم ردبول اعلام کرد. مکس وشتاپن راننده‌ی ۱۸ ساله‌ی تیم ردبول تورو روسو جایگزین وی خواهد شد و از دور بعدی مسابقات در اسپانیا، به عنوان راننده‌ی دوم تیم ردبول در کنار دنیل ریکیاردو شرکت خواهد کرد. کویات نیز در تیم ردبول تورو روسو  به عنوان راننده‌ی اصلی و در کنار کارلوس ساینز رقابت خواهد کرد.

کویات در فصل جاری به دلیل عملکرد ضعیف خود تحت انتقاد‌های فراوانی بود. این انتقادها پس از گرند‌پری چین و روسیه و برخورد وی با خودروهای فراری که منجر به خارج شدن سباستین فتل از مسابقه در همان دور اول شد، به اوج خود رسید. این موضوع باعث شد تا ردبول در گرندپری روسیه قادر به کسب هیچ امتیازی نباشد و فراری فاصله‌ی خود را با این تیم در جدول رده‌بندی به ۱۹ امتیاز برساند. 

مکس وشتاپن

مکس وشتاپن

پیش از این نیز با توجه به عملکرد مثبت وشتاپن، اخباری مبنی بر حضور وی در تیم اصلی ردبول در فصل آینده‌ی رقابت‌های فرمول یک شنیده می‌شد. اما با توجه به اتفاقات اخیر، مسئولین ردبول وی را به عنوان راننده‌ی دوم این تیم در گرندپری اسپانای معرفی کردند.

کریستین هُرنر مدیر اجرایی تیم ردبول در این خصوص گفت:

مکس به خوبی توانایی‌های خود را ثابت کرد و آینده‌ی روشنی در انتظار او است. عملکرد وی در تیم تورو روسو ما را تحت تاثیر قرار داد و از این موضوع خوشحال هستیم که به وی فرصت رقابت در تیم ردبول را بدهیم.
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات