اسپیس ایکس برای دومین بار موشک فاکلون 9 را روی سکوی شناور فرود آورد

جمعه ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
اسپیس ایکس پس از پرتاب موشک فالکون ۹ خود در ساعات اولیه بامداد امروز، برای بار دوم موفق شد تا این موشک را روی سکوی شناور فرود بیاورد. این برای سومین بار است که اسپیس ایکس موفق به فرود موشک شده و دومین بار است که این موشک روی سکوی شناور با موفقیت فرود آمده است. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

اسپیس ایکس بار دیگر موفق شده تا موشک فاکلون ۹ خود را با موفقیت روی سکوی شناوری در میان دریا فرود بیاورد. این موشک که ساعات اول بامداد امروز پرتاب شد، پس از انجام ماموریت راهی زمین شد و متخصصان این کمپانی موفق شدند تا موشک را به سلامت روی سکوی شناور فرود بیاورند. پس از فرود موفقیت آمیز موشک روی سکوی شناور برای دومین بار، اسپیس ایکس نشان داد که فرود موفق موشک پیشین اتفاقی نبوده و این کمپانی توانایی فرود تمام موشک‌ها را در اختیار دارد.

موفقیت آمیز بودن دومین نشست موشک فالکون ۹ از اهمیت بالایی برای اسپیس ایکس برخوردار است، چراکه این کمپانی باید از قابلیت موشک‌هایش برای فرود موفق مطمئن شود، چراکه براساس اطلاعات ارائه شده بیش از نیم یا دو سوم از پرتاب موشک‌های اسپیس ایکس باید روی سکوی شناور فرود آیند که از این‌رو اهمیت موفقیت دوم فالکون ۹ را بیش از پیش افزایش می‌دهد.

اولین ماموریت فالکون ۹ اسپیس ایکس انتقال یک ماهواره‌ی ارتباطی ژاپنی به بالاترین مدار در بالای جو زمین بود. بسیاری از کارشناسان اسپیس ایکس به دلیل محل قرارگیری ماهواره‌ی مورد نظر، موشک فالکون ۹ را در معرض سرعت بسیار بالا و همچنین روبرو شدن با موج گرمای شدید در هنگام ورود به جو زمین عنوان کرده و شانس فرود موفقیت آمیز این راکت را بسیار پایین تصور می‌کردند.

در یک و نیم سال گذشته اسپیس ایکس تنها دوبار موفق به فرود آوردن سالم موشک فالکون ۹ شده بود که یکی مربوط به ماه دسامبر برای فرود این موشک روی زمین در پایگاه کیپ کارنیوال و دیگری مربوط به ماه آوریل سال جاری برای فرود موشک روی سکوی شناور در اقیانوس اطلس است. حال این کمپانی موفق شده تا برای سومین بار موشک خود را روی سکوی شناور فرود بیاورد.اطلاعات ارائه شده توسط هانس کوئیگزمن، قائم مقام ماموریت‌های اسپیس ایکس نشان از این دارد که این کمپانی همچنان به انجام آزمایش‌ها در خصوص فرود آوردن فالکون ۹ روی سکوی شناور ادامه خواهد داد. اسپیس ایکس تاکنون پنج بار اقدام به فرود آوردن موشک روی سکوی شناور کرده که دوبار آن موفقیت آمیز بوده است.

در پرتاب‌هایی که فاکلون ۹ باید باری با وزن سنگین را به فضا برده یا مسافت بیشتری را در بیرون جو طی کند، سوخت کمتری برای برگشت به زمین باقی می‌ماند، از این‌رو فرود روی سکوی شناور گزینه‌ی بهتری است، چراکه سوخت مورد نیاز برای فرود موشک روی سکوی شناور در میان دریا، به سوخت کمتری در مقایسه با فرود روی خشکی نیاز دارد.

نظر شما در این خصوص چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات