طراحان Siri دستیار صوتی هوشمند جدیدی به نام VIV را معرفی خواهند کرد

جمعه ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
دستیاران صوتی هوشمند در حال فراگیر شدن در میان کاربران و شرکت‌های فناوری هستند. شرکت‌های بزرگ فناوری مانند اپل، فیسبوک، گوگل و مایکروسافت هر کدام دستیارهای هوشمند اختصاصی خود را دارند. گروهی که طراح و توسعه‌دهنده‌ی اصلی دستیار صوتی اپل بوده‌اند یک دستیار هوشمند جدید طراحی کرده‌اند که هفته‌ی آینده به صورت رسمی معرفی خواهد شد. در ادامه با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

استفاده از ربات‌های چت و دستیارهای هوشمند صوتی در حال فراگیر شدن است. ربات‌های چت می‌توانند در جستجو، مسیریابی و حتی سفارش کالا و خدمات بصورت متنی به کاربرها کمک کنند. توسعه‌دهندگان اصلی Siri، دستیار صوتی هوشمند اپل، در حال توسعه‌ی یک دستیار صوتی جدید با قابلیت‌های بیشتر بوده‌اند که هفته‌ی آینده آن را به صورت رسمی معرفی خواهند کرد.

VIV نام دستیار هوشمندی است که داگ کیتلاس (Dag Kittlaus) و آدام چیر (Adam Cheyer)، دو نفر از موسسان اصلی سیری، آن را توسعه داده اند. آنها توسعه‌ی این دستیار را از سال ۲۰۰۳ و قبل از توسعه‌ی Siri آغاز کرده‌اند اما در آن زمان فناوری لازم برای به بلوغ رساندن آن وجود نداشت. پس از آن که Siri در سال ۲۰۱۰ به اپل فروخته شد، این دو نفر و یک سوم تیم آنها در سال ۲۰۱۱ از اپل جدا شدند تا به طور جدی بر روی پروژه‌ی VIV فعالیت کنند.

Siri اساسا با هماهنگی با سرویس‌هایی مانند Yelp و OpenTable کار می‌کند. این در حالی است که VIV علاوه بر استفاده از چنین سرویس‌هایی، یک پلتفرم باز ابداع کرده که شرکت‌های دیگر نیز می‌توانند سرویس‌های خود را با آن هماهنگ کنند. به طور مثال کاربر می‌تواند با استفاده از VIV از سرویس اوبر تاکسی کرایه کند و یا از فروشگاه‌های بزرگ اینترنتی خرید کند. تیم VIV برای معرفی قابلیت‌های دستیار خود به گزارشگران واشنگتن پست، از مثال سفارش پیتزا استفاده کردند. ابتدا کاربر به دستیار صوتی اعلام می‌کند که از نزدیک‌ترین پیتزافروشی به محل کارش، پیتزا خرید کند. سپس VIV با پرسیدن سوالاتی، تعداد، اندازه و نوع پیتزاها را می‌پرسد. در مراسمی که چند روز دیگر برای معرفی رسمی VIV برگزار خواهد شد، مثال‌های کامل‌تری برای ارائه به کاربران آماده می‌شوند.

دستیار هوشمند VIV با همین معرفی ابتدایی نیز توانسته نظرهای زیادی را به خود جلب کند و شرکت‌هایی مانند گوگل و فیسبوک برای خرید آن ابراز تمایل کرده‌اند. البته هنوز مشخص نیست که این سرویس برای چه پلتفرمی آماده می‌شود اما با توجه به لیست استخدامی این تیم که به دنبال برنامه‌نویس iOS هستند، احتمال عرضه‌ی اپلیکیشن iOS برای آن بسیرا بالا است. تیم توسعه‌دهنده‌ی VIV تا کنون هیچ اطلاعی در مورد توسعه‌ی نسخه‌ی اندروید این دستیار ارائه نکرده‌اند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات