گوگل مپ، مسیریابی تماشاگران بازی‌های المپیک 2016 را به عهده خواهد داشت

پنج‌شنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
بازی‌های المپیک ۲۰۱۶ به زودی در شهر زیبای ریو دو ژانیرو برگزار می‌شوند. تعداد زیادی از ورزشکاران، مربیان، تماشاگران و خبرنگاران برای حضور در این رویداد بزرگ ورزشی لحظه‌شماری می‌کنند. یکی از مشکلات تماشاگران بازی‌های المپیک، مسیریابی سالن‌های ورزشی، هتل‌ها و محل‌های دیدنی شهرها است. گفته می‌شود سرویس نقشه‌ی گوگل در المپیک ۲۰‍۱۶ این کار را برای تماشاگران آسان‌تر خواهد کرد.
تبلیغات

بازی‌های المپیک، مهم‌ترین و بزرگ‌ترین مسابقات ورزشی جهان هستند. در سال جاری میلادی این بازی‌ها در شهر ریو دو ژانیرو برزیل برگزار خواهد شد و تخمین زده می‌شود در حدود ۵۰۰ هزار نفر در خلال این مسابقات به این شهر سفر خواهند کرد. یکی از مشکلات بزرگ مسافران در چنین مراسم‌هایی، مسیریابی و یافتن مکان‌های مسابقات و هتل‌ها است.

المپیک 2016

سرویس گوگل مپ در پستی که روز گذشته در وبلاگ رسمی منتشر کرد به این نکته اشاره داشت که تماشاگران و مسافران می‌توانند با استفاده از نقشه‌های این سرویس در مدت برگزاری مسابقات، به راحتی مسیریابی کنند. در خلال برگزاری مسابقات، سرویس نقشه‌های گوگل علاوه بر راهنمایی مسافران در نقشه‌های خارجی و کمک به آنها برای مسیریابی به محل‌های برگزاری مسابقات، نقشه‌هایی از نمای داخلی سالن‌ها نیز در اختیار کاربران قرار خواهد داد. این نقشه‌ها قسمت‌هایی از سالن‌ها مانند راه‌پله‌ها، محل‌های ورود و خروج و مکان‌های مختلفی که کاربر ممکن است به آنها نیاز داشته باشد را نشان می‌دهند. بعلاوه سرویس گوگل به کاربر کمک می‌کند پارکینگ‌های سالن‌ها را به راحتی پیدا کند و در صورتی که قصد داشته باشد علاوه بر تماشای مسابقه از مکان‌های دیگر نیز دیدن کند، او را راهنمایی می‌کند.

کاربران برای دسترسی به نقشه‌های داخلی، کافی است سالن و محل مورد نظر را که نقشه‌های داخلی آن موجود است پیدا کنند و سپس با بزرگ‌نمایی نقشه در حد نهایی خود، با نمایی داخلی از طبقه‌ی همکف سالن مواجه می‌شوند. آیکن‌هایی برای دسترسی به طبقات مختلف نیز درون این نما وجود خواهد داشت.

المپیک 2016

نقشه‌های داخلی ساختمان‌های مهم المپیک ۲۰۱۶ تقریبا آماده هستند و گفته می‌شود در حدود ۳ میلیارد فوت مربع نقشه‌ی داخلی آماده شده است. تماشاگران و افراد شرکت‌کننده در بازی‌های المپیک ۲۰۱۶ باید بسیار خوشحال باشند؛ چرا که این مراسم در زمانی اجرا می‌شود که تکنولوژی‌های روز برای تجربه‌ی بهتر آنها به بلوغ کافی رسیده‌اند و گوگل نیز به عنوان یکی از پیشروان این صنعت، کمک بزرگی برای بهتر شدن تجربه‌ی شرکت در بازی‌های المپیک انجام خواهد داد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات