فرصت های استخدامی اپل نشان دهنده عزم راسخ این شرکت برای ساخت چیپ های گرافیکی است

چهارشنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۲۳:۲۷
مطالعه 2 دقیقه
فرصت‌های استخدامی جدید اپل در سال ۲۰۱۶، شامل ۷ فرصت استخدامی برای مهندسین پردازنده‌های گرافیکی بوده است. این نیروهای جدید در واحد مجزای این شرکت در اورلاندوی فلوریدا مشغول به کار خواهند شد. با توجه به لیستی که اپل منتشر کرده، شایعات در مورد این که این شرکت قصد ساخت پردازنده‌ی گرافیکی اختصاصی دارد، قوت گرفته است. در ادامه با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

اپل به تازگی ۷ فرصت استخدامی جدید در وبسایت خود منتشر کرده که مربوط به جذب مهندسان طراح و بازرس تولید پردازنده‌های گرافیکی است. این کارمندان جدید در واحد زیرمجموعه‌ی این شرکت در اورلاندوی فلوریدا مشغول به فعالیت خواهند شد. این دفتر در مرکز دانشگاهی اورلاندو در نزدیکی دانشگاه اصلی فلوریدا قرار دارد و اپل ساخت آن را به منظور استقرار واحد طراحی پردازنده‌ی گرافیکی در سال ۲۰۱۳ انجام داده است.

در لیستی که در بخش استخدام وبسایت اپل منتشر شده، ۴ جایگاه مربوط به مهندسان ناظر و تاییدکننده‌ی تولید پردازنده‌های گرافیکی است. یک مهندس نرم‌افزار گرافیکی و یک نفر برای طراحی مدارهای RTL یا register-transfer level مورد نیاز است. بخشی از تخصص‌های مورد نیازی که اپل در لیست استخدامی خود منتشر کرده از این قرار هستند:

  • برنامه‌نویسی و طراحی معماری گرافیکی (OpenGL/OpenCL)
  • تجربه‌ی مدل‌سازی پردازنده‌ی گرافیکی و سابقه‌ی سخت‌افزاری
  • دانش حرفه‌ای در زمینه‌ی پردازنده‌ها و حتی‌الامکان پردازنده‌های گرافیکی، در کنار دانش معماری مدارهای VLSI و طراحی مدارهای منطقی
  • سه سال سابقه‌ی عملی در طراحی سمت کاربر (Front-End) و VLSI

پس از انتشار این فرصت‌های شغلی بود که شایعات در مورد این که اپل قصد ساخت چیپ گرافیکی اختصاصی برای گوشی‌های هوشمند را دارد، قوت گرفت. البته این شایعات چند سالی هست که جریان دارند.

اپل یکی از شرکت‌هایی است که پردازنده‌های اختصاصی تولید می‌کند و اگر در زمینه‌ی تولید پردازنده‌های گرافیکی نیز خودکفا شود، می‌تواند صرفه‌جویی زیادی در انرژی و هزینه داشته باشد. بعلاوه پردازنده‌های گرافیکی در تکنولوژی‌های یادگیری عمیق نیز کاربرد زیادی دارند که کارشناسان بر این باورند اپل باید فعالیت‌هایش را در این حوزه افزایش دهد.

در حال حاضر، اپل پردازنده‌های گرافیکی محصولاتش که از نوع PowerVR هستند را از شرکت انگلیسی Imagination Technologies خریداری می‌کند. ماه گذشته بود که اپل خبر مذاکراتش برای خرید این شرکت را تایید کرد، اما پیشنهاد رسمی خرید هیچ‌گاه ارائه نشد. البته بررسی استخدام‌های اخیر اپل از طریق پروفایل‌های لینکدین نشان می‌دهد که این شرکت نیروهای متعددی را از Imagination به استخدام خود دراورده است. نمونه‌ی آنها یکی از مدیران این شرکت با سابقه‌ی کار ۱۶ ساله است که به تازگی به استخدام اپل درآمده است. اکثر این نیروهای جدید در بخش درایورهای GPU دستگاه‌ها در کالیفرنیا مشغول به کار هستند. در حالی که نیروهای جدید که قرار است استخدام شوند در واحدی جداگانه در فلوریدا کار خواهند کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات