اندروید مارشمالو ۷.۵ درصد از سهم بازار را در اختیار دارد

چهارشنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
اندروید ۶ مارشمالو آخرین نسخه از سیستم عامل محبوب گوگل است که به صورت رسمی در اختیار کاربران قرار گرفته است. براساس جدیدترین آمار منتشر شده از توزیع‌های مختلف، اندروید مارشمالو ۷.۵ درصد از سهم بازار را در اختیار دارد.
تبلیغات

انتشار آمار مربوط به سهم هر کدام از نسخه‌های اندروید کمک می‌کنند تا بتوانیم وضعیت فعلی این سیستم عامل در بازار و میزان تمایل و پیشرفت کمپانی‌های مختلف در بروزرسانی محصولات خود به جدیدترین نسخه‌های این سیستم عامل را به خوبی درک کنیم.

در آخرین گزارش رسمی از سیستم عامل اندروید می‌بینیم که سهم اندروید نسبت به ماه گذشته تقریبا بیشتر شده و در حال حاضر ۷.۵ درصد از سهم بازار را در اختیار دارد. اما با توجه به نزدیک شدن زمان انتشار اندروید N به نظر می‌رسد این رقم به هیچ عنوان نمی‌تواند مطلوب باشد. اندروید 5 آب نبات چوبی به عنوان یکی از محبوب ترین نسخه‌های اندروید همچنان روند نزولی آرامی را دنبال می‌کند و براساس آخرین آمار منتشر شده ۳۵.۶ درصد از سهم بازار را به خود اختصاص داده است. با این وجود نسبت به سهم ۳۵.۸ درصدی ماه گذشته، کاهش بسیار ناچیزی داشته است. از این مقدار ۱۶.۲ درصد مربوط به اندروید ۵ و ۱۹.۴ درصد مربوط به اندروید ۵.۱ است.

اندروید

با توجه به زمان انتشار، در رتبه‌ی بعدی اندروید ۴.۴ کیت‌کت قرار می‌گیرد که در مجموع روند نزولی دارد و این وضعیت در ماه اخیر نیز ادامه داشته است. سهم اندروید ۴.۴ از ۳۳.۴ درصد در ماه گذشته به ۳۲.۵ درصد رسیده و همین وضعیت در مورد اندروید ۴.۱ تا ۴.۳ (اندروید آب‌نبات پاستیلی) صادق است. این سیستم عامل در ماه گذشته روی ۲۲.۳ درصد از دستگاه‌ها نصب بوده که حالا به ۲۰.۱ درصد رسیده است.

در ادامه اندروید ۴.۰.۳ و ۴.۰.۴ بستنی حصیری قرار دارد که سهم این توزیع از ۲.۲ درصد به ۲ درصد رسیده است. ضمن اینکه همچنان شاهد حضور کم‌رنگ اندروید ۲.۳.۳ تا ۲.۳.۷ هستیم که سهم این سیستم عامل از ۲.۶ درصد به ۲.۲ درصد رسیده است. بعد از اندروید مارشمالو که روند نزولی نداشته اندروید ۲.۲ قرار دارد که همان سهم ۰.۱ درصدی خود از بازار را حفظ کرده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات