تجربه کاربری نزدیک به اندروید خالص در گوشی هوشمند Oppo R7s با پروژه آزمایشی Spectrum

چهارشنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۰
مطالعه 4 دقیقه
شرکت‌های چینی تولیدکننده تلفن‌های هوشمند اکثرا آنقدر سیستم‌عامل اندروید بکار گرفته شده در محصولات خود را تغییر داده‌اند که هیچ اثر و رنگ‌ و بویی از اندروید اصیل در آن‌ها دیده نمی‌شود. اما کمپانی Oppo اعلام کرده که با ایجاد پروژه‌ای به نام Project Spectrum تجربه کاربری اندروید خالص را نیز در گوشی‌های هوشمند خود ارائه می‌کند. در ادامه با زومیت همراه شوید.
تبلیغات

کمپانی اوپو اعلام کرد که رام جدید اندروید ۶ مارشمالو را برای گوشی هوشمند R7s در دسترس قرار داده است. این آپدیت طی پروژه‌ای آزمایشی موسوم به Project Spectrum برای تلفن‌هوشمند R7 Plus نیز از روز ۱۳ می (۲۴ اردبیهشت) قابل دانلود خواهد بود. پروژه یاد شده یک گزینه اضافه و اختیاری برای دارندگان برخی محصولات سخت‌افزاری Oppo است که علاقه‌ای به استفاده از رابط کاربری انحصاری این شرکت یعنی ColorOS ندارند. چیزی که در مورد این پروژه آن را جذاب کرده، امکان تجربه رابط کاربری نزدیک به اندروید خالص در گوشی‌های اعلام شده Oppo است. 

تیم Oppo اکنون مجموعه‌ای از امکانات قابلیت‌های برتر اندروید ۶ مارشمالو و ColorOS را به صورت یکجا و در کنار هم درآورده و امکان انتخاب را به کاربر داده است. به عنوان مثال نه تنها شما می‌توانید از حالت Doze Mode و بسیاری دیگر از امکانات اندروید خالص گوگل بهره‌ ببرید، بلکه می‌توانید از قابلیت‌های شخصی‌سازی‌های ارائه شده توسط Oppo در بخش‌هایی مانند صفحه قفل، ژست‌ها، حالت باز کردن قفل با دابل تپ، فناوری شارژ سریع VOOC و ویژگی‌های بسیار دیگر به صورت همزمان بهره ببرید. برای اطلاع از جزئیات کامل در این مورد سری به وب‌سایت رسمی اوپو بزنید. در این وب‌سایت همچنین لینک دانلود موارد ارائه شده در دسترس قرار دارند. در ادامه متنی که رویداد مطبوعاتی مخصوص توسط Oppo در این مورد بیان شده را می‌توانید بخوانید.

شنژن - ۳ می ۲۰۱۶ - به دنبال تلاش برای ارائه امکان انتخاب بهتر به طیف وسیع‌تری از کاربران، شرکت Oppo نسخه‌ای از اندروید ۶ مارشمالو را طی پروژه آزمایشی Spectrum برای تلفن هوشمند R7s منتشر کرده است. همچنین این بروزرسانی در روز ۱۳ می (۲۴ اردیبهشت) برای تلفن هوشمند R7 Plus عرضه می‌شود.پروژه Spectrum یک سیستم‌عامل رسمی دیگر در کنار ColorOS اوپو است که تجربه کاربری نزدیک به اندروید خالص را به کاربر ارائه‌ می‌کند و در عین حال برخی از ویژگی‌های برتر سیستم‌عامل ColorOS را نیز به همراه دارد.پروژه یاد شده برای R7s شامل ترکیبی از مزایای اندروید ۶.۰.‍۱ مارشمالو از جمله حالت ذخیره باتری Doze Mode و دستیار صوتی گوگل‌ناو و برخی از بهبودها و امکانات اختصاصی Color OS نظیر ویژگی‌های شخصی سازی صفحه‌ قفل، ژست‌های مخصوص به قفل صفحه (باز کردن قفل با دابل تپ، کشیدن دایره برای اجرای مستقیم اپلیکیشن دوربین و ...) و نیز پشتیبانی از فناوری انحصاری شارژ سریع این شرکت یعنی VOOC و اپلیکیشن معروف و محبوب دوربین اوپو و ... است.دستگاه‌های قدیمی‌تر نیز بروزرسانی پروژه Spectrum را دریافت خواهند کرد که از جمله می‌توان به Find 7، R5 و R7g اشاره کرد که در تایوان، استرالیا و سنگاپور عرضه شده‌اند. با این وجود همانطور که اشاره شد، انتشار یک بروزرسانی بر پایه اندروید ۶ مارشمالو از این پروژه برای تلفن هوشمند R7 Plus در روز جمعه ۱۳ می (۲۴ اردیبهش ۹۵) برنامه ریزی شده است.برای نصب بروزرسانی ارائه شده توسط پروژه Spectrum، کاربران R7s باید به وب‌سایت اوپو مراجعه کرده و لینک دانلود و نیز دستورالعمل‌های لازم را بیابند.گارانتی برای دستگاه‌هایی بفروش رفته از طریق oppostyle.com یا آمازون اروپا که اکثر خریداران آن‌ها، مشتریان غربی هستند، در صورتی که کاربر انتقال به پروژه Spectrum را برگزیند، تحت تاثیر قرار نخواهد گرفت. مشتریانی که گوشی ‌خود را در سایر نواحی جهان و با روش‌های دیگر خریداری کرده‌اند، به عنوان مثال افرادی که این محصولات را از فروشگاه‌های فیزیکی در آسیا، آفریقا و آمریکای لاتین تهیه کرده‌اند، باید در مورد قوانین و شرایط گارانتی برای نصب این بروزرسانی جدید، در ابتدا با نمایندگان فروش اوپو در محل زندگی خود هماهنگی لازم را انجام داده و از آنها در این مورد کسب اطلاع کنند.گوشی هوشمند OPPO R7s آخرین دستگاهی است که قرار است آپدیت پروژه Spectrum را دریافت کند.کاربرانی که همچنان استفاد از سیستم‌عامل انحصاری Oppo یعنی ColorOS را ترجیح می‌دهند نیز باید بدانند که این بخش همچنان به کار خود ادامه خواهد داد و به عنوان سیستم‌عامل پیش‌فرض روی گوشی‌های تولید شده توسط Oppo نصب و پشتیبانی می‌شود.

نظر شما در مورد ارائه یک نسخه اضافه که تجربه کاربری اندروید خالص را در گوشی‌هایی نظیر محصولات Oppo فراهم می‌کند چیست؟ آیا چنین امکانی شما را به عنوان یک مشتری به خرید محصولات این شرکت ترغیب خواهد کرد؟ لطفا نظرات ارزشمندتان را از طریق بخش دیدگاه‌ها با زومیت و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات