توسعه دهندگان اشتیاقی برای تولید اپلیکیشن های اپل واچ ندارند

سه‌شنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
توسعه‌دهندگان اپلیکیشن‌های گجت‌های شرکت اپل، به تازگی اشتیاق کمی برای تولید اپلیکیشن ویژه‌ی ساعت هوشمند این شرکت یعنی اپل واچ از خود نشان می‌دهند. طبق آمار منتشر شده از هر ۱۰۰۰ اپلیکیشن تولید شده برای iOS، یکی از آنها برای استفاده در اپل واچ طراحی می‌شود. در ادامه با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

اپل واچ را می‌توان پرفروش‌ترین ساعت هوشمند بازار نامید. تبلیغات فراگیر اپل، کیفیت بالای ساخت و امکانات تقریبا مناسب این گجت پوشیدنی، باعث شده تا کاربران زیادی برای خرید آن ترغیب شوند. اما آماری که اخیرا توسط یکی از شرکت‌های ارائه‌دهنده‌ی خدمات برای توسعه‌دهندگان منتشر شده، نشان می‌دهد که توسعه‌دهندگان علاقه‌ی زیادی به تولید اپلیکیشن برای اپل واچ ندارند و این می‌تواند زنگ خطری برای اپل باشد.

معاون این شرکت که به حدود ۱۰۰ هزار توسعه‌دهنده خدماتی برای ذخیره‌ی پایگاه‌های داده می‌دهد، در اظهاراتی عنوان کرده که در آمارهای هفتگی تعداد کمی اپلیکیشن مخصوص اپل واچ تولید می‌شود. طبق آماری که او ارائه می‌دهد، از هر ۱۰۰۰ اپلیکیشن تولید شده برای iOS، تعداد ۱۰ اپلیکیشن مخصوص tvOS است و تنها یک اپلیکیشن برای اپل واچ طراحی شده است. او عقیده دارد، علاقه‌ای که توسعه‌دهندگان در حال حاضر به tvOS نشان می‌دهند، مانند زمانی است که اپل واچ معرفی شده بود. او در ادامه می‌گوید تا زمانی که اپلیکشن‌های اپل واچ نتوانند به تنهایی و بدون نیاز به آیفون کار کنند، خطر کاهش تولید اپلیکیشن، این پلتفرم را تهدید می‌کند.

در حال حاضر اپل واچ پرفروش‌ترین ساعت هوشمند است اما در بالای لیست گجت‌های پوشیدنی، گجت‌های سلامتی قرار دارند که با امکانات مناسب و قیمت‌های قابل رقابت عرضه می‌شوند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات