شیائومی با ۲۶ درصد در بازار چین اول شد، اپل دوم و سامسونگ سوم

سه‌شنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
چین به عنوان بزرگترین بازار گوشی‌های هوشمند در سطح جهان شناخته می‌شود. اکنون آمار فروش گوشی‌های موبایل در ماه آپریل منتشر شده است و شیائومی پر‌فروش‌ترین برند این ماه بوده است. در ادامه با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

در ماه آپریل، بیشترین فروش گوشی‌های هوشمند در چین، مربوط به برند شیائومی بوده است. چین همچنان عنوان بزرگترین بازار گوشی‌های هوشمند را در اختیار دارد اما رشد فروش موبایل در این کشور، در حال کند‌ شدن است. تقریباً تمام افرادی که میل خرید گوشی‌های هوشمند را داشته‌اند، تا کنون آن را خریداری کرده‌اند.

مدیر عامل شرکت تحقیقاتی چینی Sino، چارت آماری را با بازدید‌کنندگان صفحه ویبو خود به اشتراک گذاشته است. بر اساس این چارت در ماه آپریل، ۲۶ درصد گوشی‌های فروخته‌شده در چین، مربوط به کمپانی شیائومی بوده است. برند آنر که زیر‌مجموعه هواوی محسوب می‌شود، با ۱۵.۷ درصد در رتبه دوم قرار گرفته است. کمپانی LeTV نیز با سهم ۱۰.۵ درصدی، در رده سوم قرار دارد.

اپل، بعد از گذر از سه ماهه دوم مالی و کاهش ۲۶ درصدی فروش در منطقه بزرگ چین در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، در ماه آپریل ۸.۲ درصد بازار را در اختیار دارد. منطقه بزرگ چین، شامل کشور چین، هنگ‌کنگ، ماکائو و تایوان می‌شود که همگی به عنوان یک بازار، محسوب می‌شوند.

سامسونگ، که پر‌فروش‌‌ترین برند در سطح جهان است، فقط سهم ۳.۲ درصدی از بازار چین دارد که آن را در پایین این فهرست قرار می‌دهد. دو کمپانی هواوی و میزو در بین اپل و سامسونگ قرار گرفته‌اند. هواوی سهم ۸ درصدی و میزو سهم ۷ درصدی دارند.

در ادامه، این جدول آماری را مشاهده می‌کنید:

chart

چرا برند‌های چینی درصد بالایی از بازار داخلی را در اختیار دارند؟ چه چیزی را دلیل موفقیت و رشد آن‌ها در سال‌های اخیر می‌دانید؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات