کوالکام پردازنده جدیدی برای گجت های پوشیدنی معرفی کرد

سه‌شنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
کوالکام به عنوان یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان پردازنده در جهان در نمایشگاه کامپیوتکس تایوان حضور دارد. این شرکت در جریان نمایشگاه، از پردازنده‌ی جدیدی برای گجت‌های پوشیدنی به نام Snapdragon Wear 1100 رونمایی کرد. کوالکام در ماه فوریه‌ی گذشته نیز یک پردازنده برای گجت‌های پوشیدنی معرفی کرده بود. در ادامه با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

نمایشگاه کامپیوتکس تایوان در حال برگزاری است و شرکت‌های بزرگ فعال در زمینه‌ی تکنولوژی، محصولات جدید خود را در این نمایشگاه عرضه می‌کنند. کوالکام نیز به عنوان یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان پردازنده در جهان، در این نمایشگاه حضور دارد و به تازگی از جدیدترین محصولش برای گجت‌های پوشیدنی رونمایی کرده که یک پردازنده است و کوالکام ور ۱۱۰۰ نام دارد.

ماه فوریه‌ی گذشته کوالکام، پردازنده‌ی Snapdragon Wear 2100 را معرفی کرد و اکنون چند ماه بعد از آن، پردازنده‌ی دیگری برای گجت‌های پوشیدنی معرفی کرد. اسنپدراگون ور ۱۱۰۰ مخصوص گجت‌های پوشیدنی مانند ساعت‌های هوشمند کودکان،‌ دستبندهای سلامتی، هدست‌های هوشمند و لوازم جانبی پوشیدنی است.

پردازنده‌ی جدید مجهز به آخرین فناوری‌ها در زمینه‌ی کوچک کردن ابعاد پردازنده در کنار مصرف پایین انرژی است. بعلاوه، این پردازنده به آخرین تکنولوژی مودم‌های CAT 1 برای استفاده از فناوری‌های 4G و 3G  مجهز است. اسنپدراگون ۱۱۰ از لحاظ ابعاد کوچک‌تر شده و همین امر این پردازنده را برای استفاده در گجت‌های کوچک با مصرف انرژی پایین، مناسب می‌کند. بعلاوه این چیپست مجهز به پردازنده‌های مخصوص اپلیکیشن‌هایی بر پایه‌ی لینوکس است و از صدا، وای‌فای و بلوتوث نیز پشتیبانی می‌کند. موتور موقعیت‌یاب iZat مخصوص شرکت کوالکام نیز در این پردازنده استفاده شده که دقت بیشتر در کنار مصرف کمتر انرژی را نوید می‌دهد. این پردازنده هم‌ اکنون در مرحله‌ی نهایی قرار دارد و در حال ارسال برای مشتریان است.

آنتونی ماری (Anthony Murry) یکی از معاونان ارشد کوالکام و مدیر بخش اینترنت اشیا در این باره می‌گوید: "ما از این که در صنعت پوشیدنی‌ها توانسته‌ایم جایگاه پیشتازانه‌ای داشته باشیم، بسیار هیجان‌زده هستیم و تفاوتی که ما برای مشتریان ایجاد می‌کنیم، ارائه‌ی طیف وسیعی از محصولات در کنار استفاده از بهترین تکنولوژی‌ها در زمینه‌ی اتصالات، موقعیت‌یابی و پردازش است."

در خلال برگزاری نمایشگاه کامپیوتکس، محصولات پوشیدنی جدید که مجهز به پردازنده‌های جدید اسنپدراگون هستند، معرفی می‌شوند. به طور مثال شرکت Anda Technologies از یک ساعت هوشمند مخصوص کودکان رونمایی کرده که از اسنپدراگون ۲۱۰۰ استفاده می‌کند و برای بازار آمریکای لاتین در نظر گرفته شده است. این ساعت هوشمند مجهز به اندروید است. شرکت inWatch نیز با استفاده از اسنپدراگون ۲۱۰۰ دو مدل ساعت‌ هوشمند پسرانه و دخترانه برای عرضه در بازار چین معرفی کرده است. شرکت دیگری که از پردازنده‌های جدید کوالکام برای تولید گجت‌های پوشیدنی استفاده می‌کند، WeBandz است که گجتی ماژولار با قابلیت شخصی‌سازی برای استفاده‌ی کودکان، بزرگ‌سالان و حیوانات خانگی تولید کرده است و هدف آن، بازار ایالات متحده است.

کوالکام عنوان کرده که حدود ۴۵ محصول جدید که از پردازنده‌های جدید این شرکت استفاده می‌کنند، به زودی معرفی خواهند شد و البته برخی از این محصولات برای بازارهای محدود هستند و به صورت جهانی عرضه نمی‌شوند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات