دانشمندان یک ابزار پوشیدنی برای اندازه گیری مواد شیمیایی موجود در عرق طراحی کردند

دوشنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۰:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
ابزارهای پوشیدنی فناوری این روزها به شکل‌های مختلف و با کاربردهای گوناگون ساخته شده و در دسترس کاربران قرار گرفته‌اند. بخش مهمی از محصولات پوشیدنی فناوری را گجت‌های حوزه سلامت تشکیل می‌دهند. دانشمندان به تازگی یک گجت پوشیدنی طراحی کرده‌اند که می‌تواند میزان مواد شیمیایی موجود در عرق بدن را اندازه گیری کند. در ادامه مطلب با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

بیشتر ابزارهای پوشیدنی سلامتی می‌توانند ضربان قلب و تعداد گام‌هایی که کاربر در روز برداشته را اندازه‌گیری کنند. علی‌رغم اینکه همین محصولات نیز به اندازه کافی کاربردی هستند، اما محققان دانشگاه کالیفرنیا بر این باور هستند که می‌توانند روشی بهتر برای بررسی وضعیت سلامت افراد ارائه دهند. در تحقیقی که امروز به انتشار رسیده، این محققان در مورد توسعه روش خود که Chem-Phys نام دارد، بحث می‌کنند که می‌تواند بر روی قفسه سینه افراد قرار بگیرد.

این ابزار می‌تواند سیگنال‌های الکتروکاردیوگرام قلب را تحت نظر قرار داده و نیز سطح لاکتات که پس از پایان روز کاری کاهش می‌یابد را نیز مشخص کند. در آزمایشی که بر روی یک نمونه اولیه انجام شده، اطلاعات به اپلیکیشن موجود در تلفن‌ هوشمند کاربر ارسال شده و سپس بر اساس داده‌هایی که از طرف سایر دارندگان این محصول به عنوان منبع جمع‌آوری شده مورد بررسی قرار گرفته است.

دستگاهی که بتواند مواد شیمایی بدن را از طریق پوست تشخیص دهد چندان جدید به حساب نمی‌آید، اما موردی که باعث شده این تحقیق جذاب شود، این است که داده‌های به دست آمده به صورت زنده و لحظه‌ای جمع‌آوری شده و در نتیجه می‌تواند اطلاعات جامع‌تر و مفید‌تری از آنچه در بدن رخ می‌دهد را ارائه دهد. چه کسی می‌داند، شاید این محصول آینده گجت‌های پوشیدنی باشد.

نظر شما در مورد این ابزار پوشیدنی چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات