سایپا از طریق SK Networks کره جنوبی به کیا می‌رسد

سه‌شنبه ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
سایپا در حاشیه سفر رئیس جمهوری کره‌ جنوبی و هیئت همراه با شرکت SK Networks این کشور قرارداد امضاء کرد تا در کنار همکاری با این شرکت، زمینه سرمایه‌گذاری مشترک با شرکت کیا موتورز را فراهم کرده و در آینده نزدیک همکاری با کیا را از سر گیرد. همراه زومیت باشید.
تبلیغات

در نشست مشترک مدیرعامل و مدیران ارشد گروه خودروسازی سایپا و شرکت SK Networks کره جنوبی، زمینه‌های همکاری‌های مشترک بررسی و مذاکره های لازم صورت گرفت. در این راستا تفاهم‌نامه‌ی مشترک همکاری این دو شرکت با هم امضا شد.

بر اساس این تفاهم‌نامه قرار شده که گروه سایپا و این شرکت کره‌ای در سه محور با هم همکاری داشته باشند. این سه محور عبارتند از:

  • خرید ورق آهن
  • سرمایه گذاری مشترک و گسترش روابط خودرویی
  • فاینانس و سرمایه‌گذاری

مهدی جمالی مدیرعامل شرکت سایپا اعلام کرد که در تشکیل سرمایه‌گذاری مشترک می‌توان براساس دو مدل طراحی و حرکت کرد که امیدوارم با بحث های کارشناسی هرچه سریع‌تر به تصمیم نهایی برسیم. 

به گفته‌ی مدیرعامل سایپا، این سرمایه‌گذاری مشترک می‌تواند نماینده‌ی شرکت کیاموتورز در ایران باشد و در این زمینه مجوزهای لازم از وزارت صنعت، معدن و تجارت اخذ خواهد شد. اجرای این ایده، فرصت سرمایه گذاری مناسبی است که سایپا می تواند بخشی از بازار خودرو را به سرمایه گذاری مشترک اختصاص دهد و حتما منافع زیادی نصیب دوطرف خواهد شد.

مدیرعامل سایپا در این خصوص گفت: «با توجه به تعامل نزدیکی که با شرکت کیاموتورز وجود دارد، با برگزاری جلسات سه جانبه مشترک با کیاموتورز، سایپا و SK Networks قطعا می‌توانیم به همکاری مشترک در این زمینه دست یابیم.»

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات