هیچ خودرویی از آمریکا وارد نشده است

یک‌شنبه ۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
معاون سازمان توسعه‌ تجارت ایران، وارادات خودروهای آمریکایی به ایران را تکذیب و اعلام کرد که خودرو کالای مصرفی است و اجازه‌ی ورود آن از آمریکا به ایران داده نمی‌شود. همراه زومیت باشید.
تبلیغات

محمدرضا مودودی درباره‌ی ورود خودروهای آمریکایی به ایران گفت:‌ «خودرو کالای مصرفی است و اجازه‌ی ورود آن به ایران داده نمی‌شود. علاوه بر این هیچ یک از افراد نمی‌توانند با توجه به وجود موارد قانونی، خودروی مصرفی را به جای خودروی سرمایه‌ای جا بزنند و برای واردات آن اقدام کنند؛ چرا که در نهایت گمرک جلوی ورود خودرو به کشور را می‌گیرد.»

معاون سازمان توسعه تجارت توضیح داد: «خودروی کالای مصرفی است اما باید بدانیم برخی خودروها مانند کامیونت‌ها، کامیون‌ها، اتوبوس‌ها و تاکسی‌ها در ردیف خودروهای تجاری یا سرمایه‌ای قرار می‌گیرند.»

مودودی در پاسخ به این سوال که شنیده می‌شود برخی اقدام به دور زدن قانون کرده و با جا زدن ردیف خودروهای مصرفی به جای خودروهای سرمایه‌ای سعی در واردات خودرو از کشوری مانند آمریکا دارند، تأکید کرد: «چنین مسئله‌ای صحت ندارد. خودروهای سواری، تجاری محسوب نمی‌شوند و نمی‌توان به این صورت کالا را به کشور وارد کرد. حتی اگر ثبت سفارش هم صورت گیرد و واردات انجام شود باید مجوزهای لازم در گمرک اخذ شود، چرا که قطعا بررسی‌های لازم انجام می‌شود و پس از آن اجازه ترخیص از گمرک توسط مسئولان داده می‌شود.»

به گفته‌ی معاون سازمان توسعه تجارت، صرفاً ثبت سفارش به منزله‌ی ورود کالا به کشور نیست؛ همه‌ی مسایل در مرز و گمرک مجدداً بررسی می‌شود و حتی ممکن است کالایی وارد گمرک شود اما در صورت عدم کسب مجوزهای لازم اجازه ترخیص به آن داده نمی‌شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات