پیام رسان ها تا یک سال دیگر سرورهای شهروندان ایران را به داخل بیاورند

یک‌شنبه ۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۰
مطالعه 1 دقیقه
شورای عالی فضای مجازی تصویب کرد که شبکه‌های پیام‌رسان فعال در کشور ظرف یک سال آینده انبارش یا ذخیره‌سازی داده‌های (دیتا سنتر) خود را در داخل کشور انجام دهند. بدین ترتیب تلگرام و دیگر پیام‌رسان‌ها باید سرورهای مرتبط با ایرانیان خود را به داخل کشور بیاورند. همراه زومیت باشید.
تبلیغات

در جلسه‌ی شب پیش شورای عالی فضای مجازی که با حضور حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران برگزار شد، مقرر شد همه‌ی شبکه‌های پیام‌رسان برخط(آنلاین)فعال کشور ظرف یک‌سال آینده انبارش یا ذخیره‌سازی داده‌های خود را در داخل کشور انجام دهند. یعنی برنامه‌هایی مانند تلگرام باید سرورهای مرتبط با ایرانیان را به داخل کشور منتقل کنند و برای این کار یک‌سال وقت دارند.

در این جلسه که عصر شنبه برگزار شد، شرکت‌های خارجی پیام‌رسان فعال در داخل کشور برای ادامه‌ی فعالیت خود ملزم خواهند شد تا همه‌ی اطلاعات و فعالیت مرتبط با شهروندان ایرانی را به داخل منتقل کنند.

همچنین در پی بررسی وضعیت پیام‌رسان‌های اجتماعی با تکیه بر رهنمودها و دغدغه‌های مقام معظم رهبری در مرکز ملی فضای مجازی، سند در اولویت قراردادن این مباحث در جلسه بررسی و بخش‌هایی از آن، توسط اعضای شورا تصویب شد.

بدین ترتیب مقرر شد به تدریج و طی یک دوره‌ی گذار یک ساله، شبکه های پیام‌رسان بومی در داخل ادامه یابد و با حمایت و ارائه تسهیلات به این شبکه‌ها، شرایط رقابتی با شبکه‌های برخط خارجی فراهم شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات