گوگل مرکز جدیدی برای توسعه‌ خودرو های خودران در میشیگان تاسیس می کند

یک‌شنبه ۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۰:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
گوگل یکی از پیشروان تکنولوژی خودروهای خودران و هوشمند است. حال غول تکنولوژی کالیفرنیا برای تسریع روند توسعه‌ی تکنولوژی‌های خود، اقدام به تاسیس مرکز تحقیق و توسعه‌ی جدید در ایالت میشیگان و شهر دیترویت کرده است. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

گوگل و گروه فیات کرایسلر پیش از این همکاری مشترک خود را جهت توسعه‌ و ساخت خودروهای هوشمند و خودران اعلام کرده بودند. حال گوگل مرکز جدیدی برای تحقیق و توسعه‌ی این فناوری در نزدیکی دیترویت و ۴۰ کیلومتری مقر گروه فیات کرایسلر در این شهر، بنا کرده است.

گوگل پیش تر تصویری از مقر جدید خود که مساحتی نزدیک به ۵۰۰۰ متر مربع دارد، منتشر کرده و از آغاز عملیات تجهیز آن خبر داده بود. طبق اعلام گوگل تیم فناوری خودروی هوشمند این شرکت تا انتهای سال جاری به صورت کامل در این مرکز مستقر خواهند شد. این مرکز در مرحله‌ی اول وظیفه‌ی تجهیز ۱۰۰ دستگاه ون کرایسلر پاسیفیکا به سیستم هوشمند خود را برعهده خواهد داشت. این خودروها توسط فیات-کرایسلر در اختیار گوگل قرار خواهند گرفت و غول تکنولوژی جهان نیز وظیفه‌ی تجهیز آن‌ها به سیستم‌ رانندگی خودران را بر عهده خواهد داشت. 

کرایسلر پاسیفیکا

ایالت میشیگان را می‌توان قلب صنعت خودروسازی جهان دانست؛ تمامی شرکت‌ها و کارخانه‌های مطرح خودروسازی در این ایالت مقری دارند. اقدام گوگل مبنی بر تاسیس مرکز تحقیق و توسعه‌ی جدی خود در این شهر، به این شرکت اجازه می‌دهد تا به سایر تامین‌کنندگان و شرکت‌های فعال در این زمینه نزدیک‌تر باشد و در صورت نیاز نیز به همکاری با آن‌ها بپردازد. هم‌چنین باید به این موضوع نیز اشاره کرد که ایالت میشیگان در کنار کالیفرنیا و تگزاس جز معدود‌ مکان‌هایی است که سازندگان خودروهای خودران اجازه‌ی آزمایش میدانی محصولات خود را دارند. 

در حال حاضر گوگل در خصوص اعلام شرکای خود در توسعه‌ی تکنولوژی خودروهای هوشمند، کمی محتاط عمل می‌کند و ترجیح می‌دهد این موضوع به صورت مخفی باقی بماند. اما به احتمال فراوان با شروع کار این شرکت در مقر جدید خود، اطلاعات جدیدی از برنامه‌های گوگل در توسعه‌ی این فناوری منتشر شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات