تماشا کنید: نحوه‌ تولید پیشرانه 6 سیلندر نیسان GT-R

پنج‌شنبه ۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
نیسان GT-R یکی از توانمند‌ترین و محبوب‌ترین سوپراسپرت‌های جهان است که به واسطه‌ی پیشرانه‌ی قدرتمند خود توانایی به چالش کشیدن مطرح‌ترین برند‌های جهان را دارد. حال نیسان مراحل مونتاژ پیشرانه‌ی ۶ سیلندر این خودرو را به نمایش گذاشته است. برای تماشای ویدیوی نحوه‌ی مونتاژ پیشرانه‌ی نیسان GT-R، با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

در صنعت کنونی خودروسازی، مونتاژ پیشرانه توسط دست و کارگر‌های ماهر، امری نادر است و تنها تعدادی برند خاص و ویژه به انجام آن می‌پردازند. نیسان GT-R‌ نیز یکی از خودروهایی است که به دلیل اهمیت بالا مراحل مونتاژ و تست پیشرانه، تمامی آن‌ها توسط نیرو‌های باتجربه و به صورت دستی انجام می‌شود.

نیسان gT-R

نیسان در ماه مارس (فروردین) سال جاری و در خلال نمایشگاه خودروی نیویورک ۲۰۱۶ مدل ۲۰۱۷ سوپراسپرت GT-R را معرفی کرد. این خودرو در کنار طراحی داخلی بهبود‌یافته، بهینه‌سازی‌های متعددی را در بخش قوای محرکه خود تجربه کرده است و اکنون پیشرانه‌ی ۶ سیلندر ۳.۸ لیتری آن با افزایش ۲۰ واحدی توان، قابلیت تولید ۵۶۵ اسب بخار را دارد. 

اکنون نیسان طی ویدیویی مراحل پیچیده و حساس مونتاژ این پیشرانه‌ی توانمند را به نمایش گذاشته است. هر عدد از پیشرانه‌ی GT-R‌ توسط پنج تکنسین حرفه‌ای انجام می‌شود که نیسان نام تاکومی (Takumi) را برای آن‌ها برگزیده است. تاکومی‌ها در نیسان حین مونتاژ پیشرانه‌ی GT-R دستورالعمل‌های حساس و پیچیده‌ای را دنبال می‌کنند. 

نیسان gT-R

تغییرات صورت گرفته در پیشرانه‌ی GT-R 2017 بیشتر در رابطه با زمان‌بندی عملیات احتراق و افزایش فشار بوست توربوشارژر‌ها بوده است. نیسان هم‌چنین بهینه‌‌سازی‌های در سیستم اگزوز سبک‌وزن تیتانیومی خودرو انجام داده است تا عملیات خروج گاز‌های آلاینده سرعت یابد. پیشرانه‌ی جدید GT-R اکنون علاوه بر عملکرد بهتر در دور‌های موتور بالا، در دور‌های پایین و میانی نیز رفتار بهبود‌یافته‌ای از خود نشان می‌دهد. 

نیسان gT-R

چه عاشق خودرو و پیشرانه‌های قدرتمند سوپراسپرت‌ها، به خصوص GT-R‌ باشید، چه اطلاع زیادی از روند تولید و مونتاژ قلب تپنده‌ی این هیولاها نداشته باشید، تماشای ویدیو‌ی زیر خالی از لطف نیست. در ادامه شما را به تماشای مراحل مونتاژ پیشرانه‌ی ۶ سیلندر ۳.۸ لیتری نیسان GT-R 2017 دعوت می‌کنیم.

لینک دانلود

نظر شما در رابطه با تاکومی‌ها و پیشرانه‌ی توانمند GT-R چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات