اچ پی نسل جدید محصولات گیمینگش را با نام Omen معرفی کرد

پنج‌شنبه ۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
شرکت اچ پی محصولات سری گیمینگ جدید خود با نام Omen را معرفی کرد. این سری شامل لپ‌تاپ‌ها و کیس‌های گیمینگ می‌شود. در ادامه با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

اچ‌پی قصد دارد با نسل جدیدی از محصولات خود با نام «Omen» وارد دنیای تجهیزات مخصوص بازی شود که شامل لپ تاپ‌، کیس‌‌ تاور (ایستاده یا رومیزی) و چند مورد دیگر خواهند شد. 

کمپانی HP امروز خط تولید جدیدی را با هدف ساخت محصولات مخصوص بازی تحت برند Omen راه‌اندازی و در همین ابتدای راه ۴ محصول جذاب را معرفی کرد. این محصولات شامل دو مدل لپ تاپ مخصوص بازی،‌ یک کیس تاور و یک مانیتور می‌شوند.

لپ تاپ‌های این کمپانی بدون هیچ پیشوند یا پسوند خاصی و با نام Omen معرفی شدند که ظاهری کاملا سیاه دارند و در برخی قسمت‌های آن شاهد استفاده از رنگ قرمز نیز هستیم که زیبایی خاصی به این لپ تاپ‌ها بخشیده و کاملا مناسب یک محصول مخصوص بازی است. همچنین لوگوی HP هم روی این محصولات دیده نمی‌شود و فقط در قسمت داخلی شاهد آن هستیم، در عوض روی قسمت پشت نمایشگر لپ تاپ یک لوگوی الماس‌مانند قرمز رنگ دیده می‌شود.

این لوگو البته برای گیمر‌های قدیمی پی‌ سی شناخته شده است؛ چرا که مشابه لوگو کمپانی Voodoo PC است که HP در سال ۲۰۰۶ آن را خریداری کرد و حال به نظر می‌رسد که قصد دارد با نامی متفاوت از همان لوگو برای محصولات گیمینگ خود استفاده کند. اما دو لپ تاپ جدیدی که اچ‌ پی معرفی کرده، از لحاظ ابعاد و مشخصات فنی تفاوت‌هایی با یکدیگر دارند. مدل کوچک‌تر با صفحه نمایش 15.6 اینچی حداقل دارای پردازنده i3 خواهد بود و مدل بزرگ‌تر هم صفحه نمایش 17.3 اینچی داشته و حداقل از پردازنده i5 بهره خواهد برد. با این حال هر دو مدل را می‌توان به پردازنده i7، حافظه رم تا حداکثر ۱۶ گیگابایت، کارت گرافیک مجزای GTX 965M و صفحه نمایش با رزولوشن 4K هم مجهز کرد.

مدل پایه لپ تاپ کوچک با قیمت ۹۰۰ دلار و لپ تاپ بزرگ‌تر هم با قیمت ۹۸۰ دلار از تاریخ ۱۰ جولای (۲۰ تیر) وارد بازار خواهند شد. البته اگر از دنبال‌کنندگان اخبار محصولات گیمینگ باشید، به یاد دارید که کمپانی HP اولین بار دو سال پیش لپ تاپی با نام Omen به همراه یک ماوس و کوله‌پشتی معرفی کرد و حال قصد دارد تا این برند را گسترش داده و از این پس تمامی محصولات مخصوص بازی خود را تحت این نام عرضه کند.

HP همچنین یک سیستم دسکتاپ در قالب یک کیس ایستاده معرفی کرد که البته هنوز قیمت و مشخصات سخت‌افزاری آن مشخص نشده است. با این حال اعلام شد که این محصول با مادربوردی در سایز microATX عرضه خواهد شد که می‌تواند از کارت‌های گرافیکی Founder Edition کمپانی انویدیا و خنک‌کننده‌های مایع نیز بهره ببرد. به‌علاوه این سیستم کاملا برای بازی کردن در حالت واقعیت مجازی مناسب خواهد بود و می‌توان انتظار داشت که حتی مدل پایه آن هم یک سیستم مخصوص بازی عالی باشد. کیس Omen اچ‌پی همچنین از LED‌هایی بهره می‌برد که ظاهر بسیار زیبایی به آن بخشید‌ه‌اند. این محصول برای عرضه در ماه آگوست (۱۱ مرداد تا ۱۰ شهریور) برنامه‌ریزی شده است.

محصول بعدی از خانواده Omen که امروز توسط اچ‌پی معرفی شد، یک مانیتور ۳۲ اینچی با رزولوشن QHD است که زمان پاسخگویی تصویر آن ۵ میلی ثانیه و نرخ بازسازی (Refresh Rate) آن هم ۷۵ هرتز است. این صفحه نمایش همچنین از فناوری FreeSync کمپانی AMD بهره می‌برد تا تصاویر بدون هیچ مشکلی نمایش داده شوند.

به هر حال کمپانی اچ‌پی قصد دارد تا یک خط تولید مخصوص محصولات گیمینگ را تحت برند Omen گسترش دهد و از این طریق وارد بازار محصولات گیمینگ خواهد شد که در آن رقبای بزرگی مثل MSI و ASUS و کمپانی‌های دیگر حضور دارند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات