پیش بینی سونی از کاهش ۲۰ درصدی فروش گوشی های هوشمندش در سال مالی ۲۰۱۷

پنج‌شنبه ۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۵
مطالعه 2 دقیقه
سونی در سال‌های اخیر با چالش‌های بی شماری برای فروش گوشی‌های هوشمندش روبرو بوده و از این‌رو نتوانسته به دلایل متعدد موفقیت چشم‌گیری کسب کند. سونی پیش‌بینی کرده که در سال مالی ۲۰۱۷ که ۳۱ مارس سال آینده به پایان خواهد رسید، بیش از ۲۰ میلیون گوشی هوشمند به فروش می‌رساند که نشان از کاهش ۲۰ درصدی در مقایسه با سال گذشته دارد. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

برخلاف سال‌های نه چندان دور که سونی یکی از کمپانی‌های پیشتاز دنیای فناوری بود، این کمپانی در حوزه‌ی گوشی‌های هوشمند نتوانسته تا سهم چندانی از بازار موبایل دنیا را به دست بیاورد، بطوریکه فروش گوشی‌های هوشمند سری اکسپریا Z این کمپانی به اندازه‌‌ای کاهش یافت که این کمپانی ترجیح داد تا دیگر این سری از محصولات خود را تولید نکرده و به جای آن سری گلکسی ایکس را راهی بازار کند. سونی با انتشار گزارشی به پیش‌بینی فروش گوشی‌های هوشمندش در سال مالی ۲۰۱۷ پرداخته که در ۳۱ مارس سال آینده به اتمام خواهد رسید. براساس اطلاعات ارائه شده توسط سونی این کمپانی در سال مالی آینده انتظار دارد تا بیش از ۲۰ میلیون گوشی هوشمند راهی بازار کند که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته نشان از کاهش ۲۰ درصدی دارد.

هرچند آمار ارائه شده توسط سونی با توجه به فعالیت‌های این کمپانی منطقی و خوب به نظر می‌رسد، اما با نگاهی به آمار سال گذشته می‌توان به روشنی دید که سونی از نظر عرضه‌ی گوشی‌های هوشمند کاهش ۲۰ درصدی را تجربه خواهد کرد. این کمپانی سال گذشته موفق شده بود تا ۲۴.۹ میلیون دستگاه گوشی هوشمند راهی بازار کند.

سونی مدعی است که کاهش ۲۰ درصدی در میزان عرضه‌ی گوشی‌های هوشمندش در سال آینده‌ی میلادی به دلیل کاهش تنوع و عرضه‌ی مدل‌های میان‌رده این کمپانی و تمرکز بیشتر روی عرضه‌ی گوشی‌های هوشمند رده بالا است. همچنین باید به کاهش فروش در مناطقی اشاره کرد که عرضه‌ی گوشی‌های سونی سودی را برای این کمپانی به همراه نداشت و از این‌رو تاثیر آن در پایان سال مالی ۲۰۱۷ دیده خواهد شد.

آیا سونی می‌تواند با در پیش گرفتن سیاست‌های جدید، دوباره به روزهای خوبش بازگردد؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات