ZUK Z2 به نمایشگر ۵ اینچ 1080p و اسنپدراگون 820 مجهز است

پنج‌شنبه ۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
به نظر می‌رسد که ZUK قرار است به وعده‌ی خود برای معرفی پرچمدار جدیدش در آخرین روز ماه می (۱۱ خرداد) عمل کند. به تازگی مشخصات سخت‌افزاری گوشی هوشمند ZUK Z2 در TENAA منتشر شده است. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

چانگ چن- مدیر عامل ZUK چند روز پیش اعلام کرد که این شرکت درصدد است تا پرچمدار جدید خود را در ماه جاری معرفی کند که ZUK Z2 نام خواهد داشت. یکی از ویژگی‌های سورپرایز کننده‌ای که بسیاری انتظار داشتند در این گوشی‌ هوشمند وجود داشته باشد، استفاده از تراشه‌ی اکسینوس ۸۸۹۰ ساخت سامسونگ بود. ولی وقتی اولین تیزر این گوشی هوشمند را دیدیم، همه نا امید شدند؛ چرا که تیزر نشان می‌داد که این گوشی هوشمند به یکی از مدل‌های اسنپدراگون مجهز است. بنابراین یک بار دیگر  گمانه‌‌زنی‌هایی شکل گرفت که شاید نسخه‌ای از این گوشی هم عرضه شود که در آن از اکسینوس ۸۸۹۰ استفاده شده است. ولی به نظر می‌رسد که این امر هم محقق نمی‌شود؛ چرا که به تازگی مشخصات سخت‌افزاری  ZUK Z2 در TENAA منتشر شده و استفاده از اسنپدراگون ۸۲۰ در آن تایید شده است.   

اما قبل از این که در مورد مشخصات سخت‌افزاری این گوشی هوشمند صحبت کنیم، اجازه دهید نگاهی به طراحی ظاهری آن داشته باشیم. این گوشی از نظر طراحی تفاوت چندانی با ZUK Z2 Pro ندارد؛ فقط اندازه‌ی نمایشگر آن کوچکتر شده و حالا بجای ۵.۲ اینچ، شاهد نمایشگر ۵ اینچی هستیم. ضمن آن که دوربین پشت گوشی هم بجای این که مثل نسخه‌ی پرو در وسط باشد، در گوشه‌ی بالا سمت چپ قرار گرفته است. 

ZUK Z2 به پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸۲۰ که روی فرکانس کاری ۲.۱۵ گیگاهرتز تنظیم شده، نمایشگر ۵ اینچ با رزولوشن 1080p، دوربین ۱۳ مگاپیکسلی در پشت و دوربین ۸ مگاپیکسلی در جلو مجهز است. این گوشی هوشمند در دو نسخه‌ی به بازار عرضه می‌شود؛ نسخه‌ی ۳۲ گیگابایتی با ۳ گیگابایت رم و نسخه‌ی ۶۴ گیگابایتی با ۴ گیگابایت رم. ضمن این که برای تامین انرژی مورد نیاز این گوشی هوشمند نیز  باتری پر حجم ۳۵۰۰ میلی آمپر ساعتی در نظر گرفته شده است. از نظر نرم‌افزاری، اندروید6.0.1 روی این گوشی نصب شده و از طرفی ZUK Z2 از شبکه‌ی 4G LTE و البته دو سیم کارت پشتیبانی می‌کند. 

در مدارک منتشر شده از سوی TENAA، هیچ صحبتی در رابطه با اکسینوس ۸۸۹۰ نشده و هنوز مشخص نیست که چرا مدیرعامل این شرکت از این تراشه هنگامی که در رابطه با ZUK Z2 صحبت می‌کرد، نام برده بود. اما یک سوال مهم دیگر هم وجود دارد و آن این است که چه تعداد از ویژگی‌های منحصر بفرد نسخه‌ی Pro در این مدل که از قضا قرار است ارزان‌تر هم باشد، باقی می‌مانند. گفته می‌شود که قیمت این گوشی هوشمند از ۲۷۴ دلار شروع می‌شود. قرار است ZUK Z2 بطور رسمی در روز ۱۱ خرداد معرفی شود. نظر شما در مورد این گوشی هوشمند چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات