درآمد شیائومی در سال 2015 سه میلیارد دلار کمتر از هدف ۱۵ میلیارد دلاری این کمپانی بوده است

چهارشنبه ۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۲:۲۹
مطالعه 2 دقیقه
استارتاپ شیائومی با وجود اینکه سابقه‌ی چندانی در دنیای فناوری ندارد، اما موفق شد تا سال گذشته خود را بین پنج تولیدکننده‌ی برتر گوشی‌های هوشمند جا دهد؛ حال آنکه اطلاعات ارائه شده توسط مسئولین این کمپانی نشان از این دارد که این کمپانی در سال ۲۰۱۵ میلادی به هدف تعیین شده برای کسب درآمد ۱۵.۲۳ میلیارد دلاری، دست نیافته است. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

کمپانی نوپای شیائومی در سال‌های اخیر با در پیش گرفتن سیاست‌های موفق فروش نظیر عرضه‌ی برق آسای محصولات خود در کنار ویژگی‌های دیگری نظیر قیمت پایین، موفق شد تا با وجود فعالیت کوتاه مدت در عرصه‌ی فناوری، خود را به عنوان یک کمپانی موفق مطرح کرده و حتی در میان پنج تولیدکننده‌ی برتر گوشی‌های هوشمند قرار گیرد. هرچند پیشرفت این کمپانی در مقایسه با سایر برند‌های بازار چشم‌گیر بوده، اما شیائومی موفق نشد تا سال گذشته به اهداف بلندپروازانه‌اش از نظر میزان درآمد کسب شده دست یابد.

پیش‌تر، لی جون، مدیرعامل شیائومی اعلام کرده بود که این کمپانی برای کسب درآمد ۱۵.۲۳ میلیارد دلاری در سال ۲۰۱۵ میلادی برنامه‌ریزی کرده است؛ اما پس از آن شیائومی اطلاعاتی را در مورد اینکه این کمپانی چه درآمدی را در سال ۲۰۱۵ میلادی کسب کرده، ارائه نکرد. حال جی لیانگ، مدیر روابط عمومی شیائومی اعلام کرده که این استارتاپ چینی در سال ۲۰۱۵ میلادی درآمدی ۱۱.۹ میلیارد دلاری را به جیب زده که با وجود افزایش ۵ درصدی در مقایسه با سال ۲۰۱۴ میلادی، از هدف تعیین شده پایین‌تر است.

البته پس از انتشار اخبار مربوط به درآمد سالیانه‌ی شیائومی، بسیاری از وب‌سایت‌‌های چینی که این خبر را منتشر کرده بودند، پست مورد نظر را حذف کردند.

سخنگوی شیائومی نیز در واکنش به رقم درآمد این کمپانی واکنش نشان داده و چنین اظهار نظر کرده است:

ما هرگز اطلاعاتی را در مورد درآمد شیائومی در سال ۲۰۱۵ میلادی اعلام نکرده‌ایم و قادر نیستیم در مورد اعداد منتشر شده توسط رسانه‌ها نیز اظهارنظر کنیم. چیزی که ما با رسانه‌ها به اشتراک گذاشته‌ایم، فروش بیش از ۷۰ میلیون دستگاه گوشی هوشمند در سال ۲۰۱۵ در حالی بوده که بازار این حوزه با کاهش تقاضا روبرو است.

هرچند منابع منتشر کننده‌ی خبر، مدیر روابط عمومی شیائومی را اعلام‌کننده‌ی درآمد این کمپانی در سال ۲۰۱۵ خوانده‌اند، اما نمی‌توان استناد چندانی به این موضوع داشت؛ چراکه این موضوع بصورت رسمی از سوی شیائومی تایید نشده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات