مادرید بزرگترین ناوگان تاکسیرانی برقی را خواهد داشت

سه‌شنبه ۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
کشورهای اروپایی در ناوگان تاکسیرانی خود در کنار خودروهای دیزلی، بنزینی و هیبریدی از تعدادی نیسان لیف الکتریکی نیز استفاده می‌کنند، یکی از این کشورها اسپانیا است و حالا این کشور به دنبال به خدمت گرفتن تعداد بیشتری از این خودرو است. همراه زومیت باشید.
تبلیغات

در نمایشگاه خودروی مادرید ۲۰۱۶ نیسان موفق شد تا قرارداد فروش ۱۱۰ دستگاه مدل الکتریکی لیف را با شرکت تاکسیرانی Ciudad امضا کند. بر اساس اعلام نیسان این بزرگتین قرارداد فروش تاکسی‌های لیف تاکنون است.

با تحویل گرفتن این تاکسی‌ها مادرید با کنار زدن آمستردام (که ۱۰۰ عدد تاکسی لیف را در خدمت دارد) خود را به عنوان بزرگترین دارنده‌ی ناوگان تاکسی‌های برقی معرفی خواهد کرد.

نیسان لیف

تمامی نیسان لیف‌های در نظر گرفته شده برای شهر مادرید در خود اسپانیا و در کارخانه‌ی نیسان در شهر بارسلونا تولید می‌شوند و مجهز به باتری بزرگ ۳۰ کیلووات ساعتی هستند که در مدل ۲۰۱۶ به این خودرو اضافه شده است. اسپانیا هم اکنون نیز در کنار هلند و انگلستان، بزرگترین استفاده کننده از تاکسی‌های الکتریکی است.

نیسان در کنار مدل لیف، مدل e-NV200 را نیز که یک ون الکتریکی است بری ناوگان تاکسیرانی به فروش می‌رساند. مدل بنزینی نیسان e-NV200 که NV200 نام دارد، تاکسی استاندارد شهر نیویورک است. نیسان قبلا نسخه‌ی تاکسی لیف را در امریکا معرفی کرده بود اما این مدل در امریکا هیچ سفارش گسترده‌ای برای خدمت به عنوان تاکسی را دریافت نکرد. در دوران مدیریت شهردار سابق نیویورک، مایکل بلومبرگ مطالعاتی در زمینه‌ی بکارگیری تاکسی‌های الکتریکی انجام شد اما با آمدن شهردار جدید، بیل دبلاسیو، اینطور به نظر می‌رسد که تمامی این تلاش‌ها متوقف شده است.

نیسان لیف

از طرف دیگر نیسان مدعی است که توانسته تعداد ۸۰۰ دستگاه ون الکتریکی e-VN200 تاکسی را به فروش برساند که اکثر انها در کشورهای اروپایی در حال خدمت رسانی هستند.

در کانادا نیز شرکت تاکسیرانی مونترال در حال انجام مذاکراتی برای استفاده از خودروهای برقی در ناوگانش است.

شرکت Taxi Hochelaga نیز اعلام کرده است که قصد دارد تا سال ۲۰۱۹ ناوگان تاکسی‌های الکتریکی خود را به تعداد ۲۰۰ دستگاه گسترش دهد.

اگر برنامه‌های این شرکت ها به درستی پیش برود، کانادا از بزرگترین ناوگان تاکسی های الکتریکی بهره مند خواهد شد و قطعا در صورت انتخاب خودرو، نیسان لیف یکی از بهترین گزینه‌ها است و پیش‌بینی می‌شود که بخش بزرگی از این ناوگان را خودروهای نیسان لیف تشکیل دهند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات