سامسونگ بازار حافظه های DRAM را احاطه کرده است

دوشنبه ۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
آخرین آمارهای ارائه شده نشان از این دارد که سامسونگ سهم بزرگی از بازار حافظه‌های DRAM را در اختیار گرفته است. اطلاعات منتشر شده نشان از درآمد ۲.۰۲۶ میلیارد دلاری سامسونگ در این حوزه دارد. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

آخرین اطلاعات ارائه شده توسط DRAMeXchange نشان از این دارد که سامسونگ سهم بزرگی از بازار حافظه‌های DRAM را به خود اختصاص داده است. گزارش DRAMeXchange نشان از این دارد که سامسونگ در سه ماهه‌ی اول سال جاری میلادی از محل فروش حافظه‌های DRAM درآمدی ۲.۰۲۶ میلیارد دلاری را به دست آورده که بیش از ۶۰.۴ بازار را شامل می‌شود. البته باید به این نکته اشاره کرد که درآمد سامسونگ در مقایسه با سه ماهه‌ی منتهی به سال نوی میلادی شاهد کاهشی ۲۲.۷ درصدی است که این موضوع برگرفته از کاهش میانگین قیمت فروش حافظه‌های DRAM است، با این حال سامسونگ همچنان سهم عمده‌ی بازار را در این حوزه مال خود کرده است.

رقیب سامسونگ در این حوزه، SK Hynix است که در سه ماهه‌ی اول سال جاری میلادی موفق شده تا فروشی ۹۰۳ میلیون دلاری را تجربه کند. هرچند فروش این کمپانی نیز با کاهشی ۲۳.۱ درصدی همراه شده، اما SK Hynix موفق شده تا سهم خود از بازار را به میزان ۰.۸ درصد افزایش داده و به ۲۶.۹ درصد افزایش دهد. انتظار می‌رود سهم سامسونگ از میزان فروش حافظه‌های DRAM در آینده‌ی نزدیک به بیش از ۷۰ درصد افزایش پیدا کند که این موضوع دراثر استفاده از فناوری‌های جدیدی است که این کمپانی برای تولید تراشه‌های حافظه مورد استفاده قرار می‌دهد. برآوردها نشان از این دارد که بکارگیری فناوری‌‌ جدید سامسونگ را دو سال جلوتر از سایر رقبا قرار داده است. اغلب رقبای سامسونگ از لیتوگرافی ۲۰ نانومتری برای تولید تراشه‌های حافظه استفاده می‌کنند، حال آنکه سامسونگ فرآیند تولید تراشه‌ها مبتنی بر لیتوگرافی ۱۸ نانومتری را از سال جاری میلادی آغاز کرده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات