درآمد سالانه مخابرات ۷۰۰ میلیارد تومان افزایش می‌یابد

دوشنبه ۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۰
مطالعه 1 دقیقه
به گفته‌ی عضو هیأت مدیره مخابرات ایران، از محل مصوبه جدید واگذاری امکانات مخابراتی و پیشنهاد افزایش هزینه ثبت نام تلفن ثابت به ۲۵۰ هزار تومان و افزایش آبونمان، در مجموع پیش بینی می‌شود درآمد سالانه مخابرات ۷۰۰ میلیارد تومان افزایش یابد.
تبلیغات

لطیف وصلی با اشاره به پیشنهاد جدید مخابرات برای تغییر تعرفه تلفن ثابت، گفت: «این افزایش در دو بخش هزینه ثبت نام به ۲۵۰ هزار تومان رسید و افزایش آبونمان در ۴ سطح با ثبات تعرفه مکالمات بوده است. پیش بینی می‌شود با این تغییر سالانه ۶۰۰ میلیارد تومان به درآمد مخابرات اضافه شود.»

این عضو هیأت مدیره شرکت مخابرات ایران افزود: «همچنین افزایش درآمد سالانه ۱۰۰ میلیارد تومانی نیز از محل مصوبه جدید کمیسیون تنظیم مقررات برای واگذاری امکانات مخابرات به اپراتورها پیش بینی می‌شود.»

وی همچنین اعلام کرد که بازار تلفن ثابت کشش مشترکان جدید را دارد؛ علاوه بر این در الحاقیه‌ای که سازمان تنظیم مقررات رادیویی به پروانه شرکت مخابرات ایران افزوده، دایری سالانه ۵۰۰ هزار مشترک جدید تلفن ثابت تکلیف شده است.

به گفته‌ی وصلی، علاوه بر این هم اکنون ۶ میلیون خط تلفن ثابت بدون کارکرد در کشور وجود دارد که باوجود سرمایه گذاری مخابرات برای دایری این خطوط، اما درآمدی از آنها ندارد.

بر اساس گزارش وی، افزایش هزینه آبونمان شاید باعث شود مشترکانی که از خطوط خود استفاده نمی‌کنند آنها را به مخابرات بازگردانند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات