امکان قرار دادن دو پنجره مرورگر کروم در کنار هم در اندروید N وجود دارد

یک‌شنبه ۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
با برگزاری کنفرانس توسعه دهندگان گوگل، اندروید N و ویژگی‌های نسخه‌ی جدید این سیستم عامل بیش از پیش بر سر زبان‌ها افتاد. یکی از ویژگی‌های بسیار کاربردی که در اندروید N در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت، چند وظیفگی با قابلیت نمایش پنجره‌ی گوگل کروم بصورت همزمان در کنار یکدیگر است. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

گوگل در جریان برگزاری کنفرانس توسعه دهندگانش از قابلیت‌های جدید اندروید N در کنار معرفی سرویس‌های دیگر سخن گفت. یکی از قابلیت‌های کاربردی موجود در اندروید N که البته به لطف رابط‌های کاربری توسعه یافته توسط کمپانی‌های دیگر برای کاربران چندان غریبه نیست، امکان نماش پنجره‌ی اپلیکیشن‌های اجرایی بصورت همزمان در کنار یکدیگر است. با استفاده از این قابلیت می‌توان یک اپلیکیشن را اجرا کرده و در صورت نیاز با اجرای اپلیکیشن دوم، پنجره‌ی آن را همزمان در کنار پنجره‌ی اپلیکیشن دیگر قرار داد. اما آیا با استفاده از این ویژگی می‌توان دو پنجره از یک اپلیکیشن را در کنار هم باز کرد؟ شاید این موضوع در ابتدا بی معنی به نظر برسد، اما وقتی پای مرورگرها به میان می‌آید، امکان قرار دادن دو پنجره‌ی همزمان از یک مرورگر در کنار هم بسیار کارآمد به نظر می‌رسد.

گوگل پس از انتشار سومین پیش نمایش مخصوص توسعه دهندگان، نشان داد که می‌توان پنجره‌ی مرورگر کروم را بصورت همزمان در کنار هم قرار داد. این موضوع برای افرادی که در گوشی هوشمند یا تبلت خود اقدام به وب‌گردی می‌کنند، بسیار کاربردی است و می‌توان گره از مشکلات بسیاری بگشاید. با استفاده از این ویژگی‌ می‌توان دو پنجره‌ی مختلف از گوگل کروم را در اختیار داشت. سومین نسخه‌ی پیش نمایش از گوگل کروم قابلیتی با اسم Move to Other Window دارد که با استفاده از آن پنجره‌ی باز شده به یک پنجره‌ی دیگر در کنار قبلی ارسال شده و در آن نمایش داده می‌شود. امکان تغییر سایز نیز وجود دارد و در صورت نیاز می‌توان سایز پنجره‌ی مورد نظر بنابر نیاز تغییر داد که در اینصورت با ریسپانسیو بودن طراحی سایت مورد نظر، ترتیب چینش اشیا تغییر کرده و کروم در کسری از ثانیه ترتیب جدید را نمیاش می‌دهد.

انتشار نسخه‌ی پیش نمایش توسعه دهندگان این امکان را در اختیار گوگل قرار می‌دهد تا قبل از انتشار نسخه‌ی اصلی، بسیاری ازقابلیت‌های جدید اضافه شده را مورد آزمایش قرار داده و تا زمان عرضه آن‌ها را بهبود بخشد. سال گذشته نیز شاهد نمایش این ویژگی در نسخه‌ی پیش نمایش اندروید M بودیم، اما در نسخه‌ی نهایی عرضه شده، این ویژگی حذف شده بود، از این‌رو احتمال اینکه دوباره شاهد حذف این ویژگی از اندروید N باشیم، بسیار پایین است.

انتظار می‌رود گوگل اندروید N را در پاییز سال جاری میلادی ابتدا برای نکسوس‌های خود منتشر کرده و سپس شاهد عرضه‌ی این نسخه برای سایر گوشی‌های هوشمند موجود در بازار باشیم.

نظر شما در مورد این قابلیت چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات