تسلا در پی خرید باتری از سامسونگ و ال ‌جی است

یک‌شنبه ۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
بر اساس گزارش‌های رسیده، شرکت تسلا در حال بررسی امکان بستن قراردادی با شرکت‌های تولید‌کننده‌ی باتری از کشور کره‌جنوبی است. در این گزارش آمده که سامسونگ، ال‌جی و SK اینوویشنز از اولویت‌های تسلا هستند. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

این خودروساز اعلام کرده در پی ثبت ۳۷۳ هزار پیش سفارش برای خودروی سدان تسلا مدل ۳، در نظر دارد از منابع مختلفی حجم بزرگی از باتری‌های مورد نظر خود را تهیه کند.

روزنامه‌ی Korea Times ادعا کرده که زیر مجموعه‌ی شرکت ال‌جی با نام LG Chem که بزرگترین تولید‌کننده‌ی باتری در جهان به شمار می‌رود، به علت ظرفیت بالای تولید، قیمت مناسب و زمان کوتاه برای تحویل باتری‌ها به کاندیدای شماره یک تسلا در این مورد تبدیل شده است.

tesla factory

این گزارش‌ها باعث ایجاد ابهاماتی در مورد علت وجودی ابر کارخانه‌ی تسلا و قسمت تولید باتری آن می‌شود که با شرکت پاناسونیک قرارداد همکاری بسته بود. تسلا به تازگی در حال تاسیس کارخانه‌ای عظیم در شمال نوادا که مساحتی بالغ بر ۱۳۰۰ هکتار را شامل می‌شود، در دست اجرا دارد. هدف این ابر کارخانه‌ی عظیم افزایش ظرفیت تولید ۲۰۲۰ دستگاهی فعلی به ۵۰۰ هزار دستگاه تا سال ۲۰۱۸ عنوان شده است. در این گزارش ذکر شده که این مذاکرات ممکن است به علت ناکافی بودن ظرفیت تولید ابر کارخانه‌ی تسلا و پاناسونیک برای تقاضای بسیار زیاد انجام گرفته شده باشد.

تسلا در گزارشی به سازمان بورس و اوراق بهادار آمریکا رسماً اعلام کرده که با توجه به اندازه و پیچید‌گی‌های این پروژه (ساخت کامل ابر کارخانه)، هزینه‌های ساخت و فرآیند کامل شدن ابر کارخانه ممکن است از انتظاراتمان فرا‌تر رود و برای بهره‌برداری از این کارخانه‌جات ممکن است زمان بیشتری از مدت در نظر گرفته شده طول بکشد، به علاوه که تسلا در ساخت باتری‌های لیتیوم-یون هیچ تجربه‌ای ندارد.

tesla3

روزنامه‌ی Korea Times در ادامه‌ی این خبر از قول پاناسونیک آورده است: ما سرمایه‌گذاری ۱.۶ میلیارد دلاری خود را در این کارخانه سرعت خواهیم بخشید تا بر طبق برنامه‌ریزی‌ها از اواخر امسال تولید باتری‌ها آغاز شوند اما رسیدن به حداکثر ظرفیت تولید ممکن است بسیار طولانی و زمان‌بر باشد. رئیس مدیریت فعالیت‌های پاناسونیک نیز افزود:" ما حداکثر تلاش خود را می‌کنیم تا از زمان‌بندی جلوتر باشیم ولی نمی‌خواهیم برای تولید در تنگنا قرار گیریم."

تسلا در طول دوران خودروسازی‌ خویش همواره با مشکل تحویل دادن به موقع سفارشات به مشتریان روبه‌رو بوده است. مدل‌های تولیدی فعلی تسلا که شامل مدل S، مدل X و رودستر می‌شود هیچ رقیب مستقیمی در بازار ندارند و این مسئله باعث کاهش اثر تاخیر تحویل آن می‌شود. اما با وجود پیش سفارش عظیم دریافتی تسلا برای مدل ۳ ممکن است این تاخیر به شدت بر روی نظر مشتریان تاثیر منفی بگذارد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات