قائم مقام سازمان فناوری اطلاعات: کاربران بیشترین سهم را در تولید محتوا دارند

شنبه ۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
قائم مقام و عضو هیئت عامل سازمان فناوری اطلاعات ایران با بیان اینکه تولیدات بومی نیاز مبرم به تغییر نگاه برخی از مسئولان سازمان‌ها و کاربران دارد، اعلام کرد که تولید محتوای بومی نیازمند زیرساخت‌های لازم است که در این بین کاربران بیشترین سهم را در زمینه تولید محتوا دارند. همراه زومیت باشید.
تبلیغات

به گفته‌ی خسرو سلجوقی، آنچه که به عنوان دغدغه برای کمبود تولید محتوای بومی در فضای مجازی وجود دارد به مسائل مختلفی مانند توجه نکردن جدی برخی نهادها در سال‌های گذشته بر می‌گردد که در حال حاضر منجر به این مسئله شده است.

قائم مقام سازمان فناوری اطلاعات ایران اعلام کرد:«در ارتباط با تولیدات بومی و فرهنگی در حوزه فضای مجازی نیاز مبرمی به تغییر نگاه برخی مسئولان، سازمان‌ها و برخی کاربران فعال در این زمینه وجود دارد. باید بپذیریم که کمبودهایی در تولیدات بومی داشتیم و ما نیز در سازمان فناوری اطلاعات بر این مسئله آگاهیم، که در همین زمینه برنامه‌ریزی‌های متعددی انجام شده است. سازمان فناوری اطلاعات امیدوار است بتواند در عرصه‌ی تولیدات بومی به ویژه در حوزه‌ی ارتباطات و فناوری اطلاعات پیشتازی خود را حفظ کند.»

سلجوقی افزود: «در مسئله تولید محتوای بومی دو موضوع مهم وجود دارد. موضوع اول فرهنگ سازی و آموزش کاربرانی است که در این زمینه فعال هستند. موضوع دوم مستندات و خدماتی است که سازمان‌های مختلف دولتی و غیردولتی باید در فضای مجازی منتشر کنند.»

سلجوقی گفت: «تولید محتوای مناسب و گسترده نیاز به زیرساخت با کیفیت و مناسب دارد که وظیفه‌‌ی فراهم کردن این زیرساخت به عهده‌ی دولت است. سازمان فناوری اطلاعات به عنوان یکی از متولیان این امر در پی فراهم کردن زیرساخت‌های مناسب و فعالیت‌های برنامه‌ریزی شده در جهت بسترسازی برای تولید محتوا است که این برنامه‌ها به صورت زمان‌بندی در حال اجرا هستند.»

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات