مدیرعامل ایرانسل: کیفیت و خدمات مهمترین اولویت در ترابردپذیری است
علیرضا قلمبر دزفولی در گفتوگوی اختصاصی با زومیت در مورد نگرانی مشترکان در مورد تأخیر در اجرای ترابردپذیری شماره تلفن همراه و دلیل این تأخیر گفت: «فکر نمیکنم مشکل کلی بر سر اجرای ترابردپذیری وجود داشته باشد. در روزهای منتهی به ۲۷ اردیبهشت که قرار بود پروژه راه اندازی شود مدیران پروژه که مسئولان رگولاتوری بودند در مأموریت خارج از کشور بودند و به نظر من به این علت اجرای طرح به تأخیر افتاد.»
مدیرعامل ایرانسل در مورد دریافت یا دریافت نکردن هزینه سیمکارتها از افرادی که به اپراتور ایرانسل مهاجرت میکنند اعلام کرد: «از ابتدا بحثی بر سر جابجایی سیمکارتهای اعتباری نبود چون هزینهای ندارند. بحث بر سر سیمکارتهای Post Paid(دائمی) بود که از ۱۲۰ هزار تومان تا حدود ۵۰۰ هزار تومان قیمت دارند. در ابتدا مطرح شد مشترکانی که از اپراتور خارج میشوند این مبلغ را به اپراتور بعدی ببرند که در آن زمان با این پیشنهاد موافقت نشد ولی تا جایی که اطلاع دارم وزیر ارتباطات روی این موضوع دستور پیگیری دادهاند؛ چون این موضوع مهمی است. مشترکی که به اپراتور مقصد میرود این مبلغ ودیعه به عنوان پشتوانهی پرداخت ماهانه، رومینگ و دیگر هزینههای این مشترک است.»
دزفولی به سئوال خبرنگار زومیت مبنی بر اینکه «آیا ایرانسل طرحهای جدیدی برای اجرا در زمان ترابردپذیری دارد؟» پاسخ داد: «به نظرم آن چیزی که در ترابردپذیری تعیینکننده خواهد بود، در درجه اول کیفیت و خدمات است. حدود قیمت اپراتورها نزدیک به یکدیگر است. من اعتقاد ندارم که در ترابردپذیری شماره تلفن همراه مشترکان برخی از اپراتورها را بتوان با قیمت جذب کرد؛ از طرفی معتقدم اگر اپراتوری خدمات جدید و با کیفیتتری ارائه دهد میتواند در این عرصه موفق شود.»
مدیرعامل ایرانسل نظرش را در مورد تعیین کف قیمت اینترنت موبایل اینطور بیان کرد: «به شروطی موافق کف قیمت اینترنت هستیم؛ اول اینکه کف قیمت برای همه فعالان عرصه اینترنت اعم از همراه و ثابت اعمال شود. دوم اینکه کف قیمت باید با شرایط اقتصادی کشور سازگار باشد. سوم اینکه کف قیمت با قیمت تمام شده اینترنت در اپراتورها و در کل کشور تناسب داشته باشد. طبیعتاً نباید به گونهای باشد که مشترک یا اپراتور صدمه ببیند.»
نظرات