کونیخ زگ در حال کار روی پیشرانه ۱.۶ لیتری با ۴۰۰ اسب بخار قدرت

شنبه ۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
کونیخ زگ اعلام کرده است که این شرکت در حال کار روی یک پیشرانه‌ی ۱.۶ لیتری توربوشارژر چهار سیلندر است که تا ۴۰۰ اسب بخار قدرت تولید خواهد کرد. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

کریستن ون کونیخ زگ، موسس شرکت اتومبیل سازیکونیخ زگ در مصاجبه با CarBuzz تایید کرد که این خودروساز سوئدی در حال کار روی یک پیشرانه‌ی ۴ سیلندر با عملکرد بسیار بالا برای شرکت چینی Qoros است.

در وبسایت رسمی کونیخ زگ اینطور عنوان شده است که: "ما با همکاری خودروساز چینی Qoros در حال کار روی یک پیشرانه‌ی ۱.۶ لیتری هستیم که انتظار می‌رود تا ۴۰۰ اسب بخار را تولید کند. این پیشرانه با همان قواعد و اصولی طراحی خواهد شد که ما در طراحی پیشرانه‌‌ی مدل‌های آگرا و رگرا بکار بردیم."

این خبر به این معنی است که کونیخ زگ همچنان به تولید خودروهای سوپراسپرت مجهز به پیشرانه‌های پر حجم و بسیار قدرتمند ادامه خواهد داد. به هر حال امید می رود که Qoros بتواند با کمک این پیشرانه خودروهایی چون مرسدس بنز CLA 45 AMG و A 45 AMG را که دارای پیشرانه‌ی چهار سیلندر ۲ لیتری با قدرت و گشتاور به ترتیب ۳۷۵ اسب بخار و ۴۷۵ نیوتون متر هستند را به چالش بکشد.

Qoros freevalve engine

پیشرانه‌ی مشترک  Qoros و کونیخ زگ البته فعلا در مرحله‌ی مفهومی قرار دارد و کونیخ زگ به دقت در حال یافتن راهی برای دفع حرارت پیشرانه‌ای با این ابعاد کوچک است. گفته می‌شود که در این بخش هنوز نیاز به کار کردن و آزمایشات بیشتر است.

برای کاهش آلایندگی در این پیشرانه، کونیخ زگ اقدام به استفاده از پیستون‌ها و شاتون‌های فورج کاری شده کرده است. ون کونیخ زگ نیز مایل به استفاده از کمپرسور برقی در این خودرو است، این در حالی است که این ایده قبلا به دلیل وزن و قیمت زیاد از پروژه حذف شده بود.

کونیخ زگ و Qoros در زمینه‌های دیگر نیز با یکدیگر همکاری دارند، Qoros در نمایشگاه خودروی پکن امسال اقدام به رونمایی از یک پیشرانه‌ی فاقد میل سوپاپ کرد که با همکاری شرکت Freevalve که یکی از زیرمجموعه‌های کونیخ زگ است، ساخته شده بود. این پیشرانه که Qamfree نام دارد فاقد میل سوپاپ بوده و سوپاپ‌های آن با استفاده از نیروی هیدرولیکی-پنوماتیکی-الکتریکی باز و بسته می‌شوند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات